Grupul elvețian Nestlé, cel mai mare producător mondial de alimente, recunoaște într-un document intern că peste 60% din băuturile și produsele sale alimentare nu îndeplinesc „definiția standard a produselor sănătoase” și, de asemenea, că „unele din cateogiile și produsele noastre nu vor fi niciodată sănătoase”, anunță Financial Times.
În România, Nestlé a avut anul trecut un plus de 3,5% al vânzărilor și, cum a anunțat anterior Profit.ro, pregătește lansarea de noi produse și ambalaje. Cotidianul citat susține că a consultat o prezentare care a circulat între directorii Nestlé la începutul anului, conform căreia doar 37% dintre băuturile și produsele alimentare de tip mainstream ale grupului, excluzând produse de tip hrană pentru animale și produse specializate pe nutriție, au obținut un rating de 3,5 stele conform noului sistem de clasificare a alimentelor sănătoase, scrie Agerpres.
Acest sistem clasifică alimentele pe o scară de până la cinci stele și este utilizat de grupurile internaționale precum Access to Nutrition Foundation.
Nestlé, compania care produce napolitanele KitKats, supele Maggi și cafeaua Nescafe, descrie pragul de 3,5 stele drept „definiția standard a produselor sănătoase”.
Însă în portofoliul general de băuturi și produse alimentare al grupului elvețian aproximativ 70% din produsele alimentare ale Nestlé nu îndeplinesc standardul, alături de 96% din băuturi și 99% dintre dulciurile și mărcile de înghețată Nestlé.
„Am reușit să ne îmbunătățim în mod semnificativ produsele….dar portofoliul nostru nu îndeplinește în continuare definițiile externe ale sănătății într-un mediu în care presiunile de reglementare și solicitările consumatorilor cresc exploziv”, se arată în prezentarea consultată de Financial Times.
Directorul general de la Nestlé, Mark Schneider, a recunoscut dorința consumatorilor pentru o dietă sănătoasă, dar cu toate acestea a respins acuzațiile că alimentele procesate vândute de Nestle și alte multinaționale tind să fie nesănătoase, arată sursa citată.
Cu toate acestea, în prezentarea menționată de Financial Times, un produs precum băutură cu gust de portocale San Pellegrino obține un rating ‘E’, cel mai slab calificativ potrivit unui sistem diferit de notare, denumit Nutri-Score, cu 7,1 grame de zahăr la 100 de mililitri. De asemenea, produsul Nesquik cu aromă de căpșuni care este vândut în SUA are 14 grame de zahăr la o singură porție, alături de mici cantități de colorant și arome, deși este descris drept „micul dejun perfect pentru copii”.
În replică, Nestlé susține că „lucrează la un proiect valabil la nivelul întregii companii pentru a-și revizui strategia în domeniul nutriției și sănătății. Analizăm întregul nostru portofoliu pentru a ne asigura că produsele noastre ajută la îndeplinirea nevoilor nutriționale ale oamenilor”.
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, este prezentă în 189 de țări din întreaga lume. Nestle oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi și Nido.