Tramvaiul rămâne un subiect luat în calcul și studiat de noua administrație a municipiului Brașov. Primarul Allen Coliban a precizat că decizia pentru amenajarea unei astfel de infrastructuri va fi luată fundamentat și corect, în urma unui studiu ce va fi definitivat în luna septembrie și pe baza căruia ar urma să fie realizată și o dezbatere publică.
„A vorbi strict de tramvai este o greșeală, ci trebuie să vorbim de transport electric ca o sumă, care să înceapă de la sisteme de car-sharing , biciclete, până la transportul de mare capacitate, autobuze, troleibuze, metrou de suprafață , tramvai, tren, respectiv toate soluțiile tehnice pe care alte orașe de talia Brașovului le au. De aceea avem nevoie de un studiu care să plece de la datele fundamentate din studiul de trafic și mobilitate, care să identifice ce fel de infrastructură este necesară pentru Brașov, între ce avem acum și viitorul tren metropolitan. Dacă este oportun sau nu o astfel de investiție în tramvai, pe care la ora actuală vă spun cu toată convingerea că o putem fin prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), ne va spune acest studiu, pe care îl vom recepționa în luna septembrie. Avem nevoie de acest studiu atât pentru a avea o dezbatere coerentă și corectă cu societatea brașoveană, cât și pentru a putea accesa o finanțare pentru un astfel de proiect”, a explicat primarul.
Acesta a explicat și cum ne-ar putea tramvaiul să rezolvăm o altă problemă spinoasă cu care se confruntă Brașovul atunci când plouă mai tare, respectiv cea a inundațiilor, dat fiind faptul că orașul nu are rețele separate pentru apa menajeră și cea pluvială, astfel că apar și surprize neplăcute. „Discutând cu experți în mobilitate și cei care lucrează la cadrul PNRR, ne-a mai fost prezentată o oportunitate. Faptul că Brașovul nu are o rețea care să capteze strict apa pluvială, ne costă peste 2 milioane de lei pe an, iar apa ajunge în rețeaua orașului și în stația de epurare și atunci când plouă aceste se blochează și apar incidente. Un astfel de proiect de introducere a unor rețele pluviale ce ar străbate Brașovul pe principalele axe ar putea fi gândit la comun cu o rețea de tramvaie. Este genul de infrastructură pe care orașele o fac la 3 – 4 generații și poate a venit momentul să studiem o astfel de oportunitate”, a punctat Allen Coliban. Practic, străzile ar putea fi „întoarse” o singură dată pentru a introduce noile rețele de canalizare care să capteze strict apa pluvială (însă investiția ar trebui suportată de la bugetul local), iar refacerea străzii să fie făcută cu bani europeni prin amenajarea infrastructurii pentru tramvai, fiind împușcați astfel doi iepuri dintr-o lovitură.
Un comentariu
Cand a-ti calatorit ultima data cu un mijloc de transport in comun si au fost mai mult de 15 pasageri? Ideea fixa cu tarmvaiul va avea aceeasi soarta cu autobuzele care circula in zona metropolitana si duc la fiecare cursa 3-5 muncitori.
Apropo d-le primar coliban de ce nu permite-ti transportul pensionarilor pe ratb care nu au domiciliul in Brasov dar care au lucrat si platit taxa la bugetul brasov cu jumatate de pret?