Proiectul vehiculat anii trecuți, de construcție a unui pasaj hobanat care să facă legătura între zona Gării și cartierul Tractorul cu rolul descongestionării traficului, a avansat destul de puțin în ultima perioadă. După cum ne-a declarat primarul Allen Coliban în curând ar urma să fie predat studiul de fezabilitate pentru această investiție, studiu care va stabili și valoarea estimată pentru lucrări și care ar urma să fie supus aprobării Consiliului Local Brașov.
Acesta a adăugat faptul că pentru a stabili însă oportunitatea proiectului, ar urma să fie organizată și o dezbatere publică pe această temă, ținând cont că este vorba de o investiție costisitoare, care ar trebui suportată de la bugetul local. „Trebuie să vedem dacă brașovenii vor să investim în acest proiect, întrucât nu vom putea accesa finanțări nerambursabile nici prin Planul Național de Redresare și Reziliență, deoarece nu se încadrează în strategiile Uniunii Europene de finanțare, fiind vorba de o investiție doar în betoane”, a explicat primarul Brașovului.
Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, în valoare de 644.452 lei, a fost semnat în aprilie 2018, cu SC Prinfo SRL Braşov. Costul real al investiţiei va fi dat de acest studiu şi de proiectul tehnic, însă potrivit evaluării realizate de Banca Mondială în cadrul contractului de asistenţă cu Primăria Braşov, acesta este de aproximativ 9,31 milioane euro.
Cum a fost gândit proiectul preliminar
Potrivit proiectului preliminar, pasajul va avea o lungmie totală de 761 de metri și va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, respectiv peste linii, unde deschiderea va fi de 160 de metri. Înălțimea pilonului principal, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri. Pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens și piste pentru bicicliști. Accesul pe pasaj, în direcția Tractorul, se va face doar dinspre sensul giratoriu Hărmanului-Vlahuță-Gării, pe două benzi. Potrivit temei de proiectare, cei care merg pe directia Hărmanului – Vlahuță spre Gară, în zona rampelor de acces ale pasajului, vor intra într-un pasaj subteran, circulația desfășurându-se pe două benzi. Ieșirea de pe pasajul hobanat se va face în ambele direcții de mers (atât spre gară, cât și spre sensul giratoriu, Hărmanului-Vlahuță-Gării). Coborârea pietonilor și a bicicliștilor de pe pasaj spre b-dul Gării, se va face tot într-un pasaj subteran, care va subtraversa rampele de acces ale pasajului hobanat.
5 comentarii
Vrem pod!!! si la podul Fartec tot pentru betoane Scripcaru nu mai e primar!!!
Si mai vrem un pod in Bartolomeu la capatul strazii Lunga!
Nu poate fi totul verde.
Da.Sunt de acord cu acest pasaj,f important pt noi toti.Locuiesc în zona
Visam pasaje,nu suntem in stare sa terminam de 10 ani podul de la fartec,Brasovul nu are un stadion,nu are o polivalenta ,,daca vrei sa ti un concert cu spectatori find oras turistic unde il ti pe camp la Tarlungeni,Stupini am trecut pe langa aeroport sa vedem stadiul lucrarilor,nu misca nimic,poate peste 4 ani la viitoarele alegeri.Mai dati ceva pe stiri sa nu vada Brasoveni ca dormim in primarie, poate mai gasiti sa bagati niste cabluri,tevi de apa, gaz,termo ,sa mai spargeti o data strazile orasului ,sa se vada ca e activitate,ca de trebuie poluare sa fie mult praf si noroi ,trebuie cheltuiti bani, mariti taxele si impozitele.
impozite
Dezbaterea poate fi una singură, vreți un pasaj din beton cu 4 benzi de circulație, sau rămâneți sa va înghesuiți în pasajul de pe 13 Decembrie în zona Făget. Pasajele și podurile sunt în general din beton, nu din carton, bumbac, etc.
Pingback: Pasajul Tractorul - Dedeman în faza obținerii avizelor. Încep lucrări de forare în zonă pentru realizarea studiului geotehnic • Stiri Brasov Biz Brasov - Brașov Expres