În toamna anului trecut, Primăria Brașov a semnat cu firma de arhitectură Popp și Asociații din București un contract în vederea proiectării unei parcări subterane, dar și a unor pasaje pietonale subterane în zona Gării Brașov. Acum, conceptul schițat de către proiectanți au urma să fie analizat de cei 13 membri ai Comisiei Tehnice de Amenajarea a Teritoriului și Urbanism. Din aceasta fac parte reprezentanți ai Ordinului Arhitecților din România, filiala Brașov-Covasna-Harghita, membri ai Registrului Urbaniștilor din România, reprezentanți ai departamentelor tehnice din Primăria Brașov, dar și un reprezentant al societății civile, care se vor reuni în ședință astăzi pentru a analiza mai multe proiecte urbanistice propuse la nivelul municipiului, inclusiv investiții imobiliare.
Costul proiectării acestor pasaje și a parcării „din pământ” cu 400 – 500 de locuri este de 1,27 milioane de lei.
În proiectarea acestor investiții, arhitecții, au trebuit să respecte câteva cerințe impuse de municipalitate: realizarea unei construcții cu 3 sau mai multe niveluri subterane având destinația de parcare; conectarea pasajelor pietonale cu parcarea subterană; realizarea unei dale urbane cu spații verzi și zona pietonală, care va închide parcarea în zona superioară; înălțimea liberă a subsolurilor va fi calculată astfel încât să permită accesul autoturismelor, inclusiv SUV-uri, care să aibă și sistem de depozitare (portbagaj) deasupra plafonului; fiecare dintre etaje va avea o culoare distinctă, iar locurile de parcare vor fi numerotate pentru o memorare mai ușoară de către utilizatorii locului de parcare folosit; casele scărilor vor fi dotate cu minim un ascensor pentru persoane, care să asigure și accesul persoanelor cu dizabilități, și cu grupuri sanitare separate pe sexe și un procent de 10% din locurile de parcare rezultate vor fi dotate cu prize de încărcare rapidă pentru mașini electrice, cu posibilitate de contorizare și plată la fața locului.
Firma Popp și Asociații este una dintre firmele importante de arhitectură din Capitală, în portofoliul acesteia figurând stadioanele Steaua și Giulești din Capitală, dar și lucrările de amenajarea a terminalului aeroportului de la Ghimbav sau o serie de ansambluri rezidențiale din București.