În această după-amiază într-o ședință de îndată, consilierii locali brașoveni au luat decizia de a rezilia contractul încheiat în septembrie 2020, între Primăria Brașov și firma brașoveană P&P SRL pentru delegare a gestiunii prin concesionare a parcărilor din municipiu. Proiectul a fost adoptat cu 21 de voturi „pentru” din cei 23 de consilieri locali prezenți la ședință.
Primarul Allen Coliban a precizat că firma privată nu a respectat 8 prevederi contractuale, de la campania de informare a publicului cu privire la sistemul de taxare, gestionarea relațiilor cu clienții, la obligația de a salubriza și deszăpezi cele 10.000 de locuri de locuri de parcare pe care le administrează.
Mai multe detalii despre neîndeplinirea acestor obligații a oferit în ședință avocatul Georgiana Trandafir, care a reprezentant Primăria în procesul, pierdut în primă instanță de edili, pentru reducerea intervalului de taxare a parcării. Astfel, aceasta a explicat faptul că firma a fost notificată în prealabil pentru a face dovada îndeplinirii obligațiilor din contractul de concesiune, încheiat în baza ofertei tehnice făcute la licitația publică prin care a fost delegat acest serviciu. Din 19 obligații pentru 8 P&P nu a prezentat dovezi concludente, suficiente, prin care să demonstreze că au fost îndeplinite.
În plus, în perioada 28 ianuarie – 14 aprilie au fost organizate controale cu Poliția Locală pentru a se constata îndeplinirea acestor obligații, a adăugat avocatul.
„Prima oblig neîndeplinită, este cea privind campania de informare. Rezultatele sunt cu mult sub așteptări. Răspunsurile au fost foarte vagi pentru cele 8 obligații. De altfel, în cazul obligației de asigurare a curățeniei și deszăpezire. P& P ne-a furnizat 2 contracte încheiate cu firma Comprest, în 3 martie 2021, pentru salubrizare, deci la 5 luni de la data intrării în vigoare a contractului de concesiune. Obiectul era nedefinit, nu exista cantitate prestabilită de servicii, se menționa doar că la solicitarea P & P, Comprest va presta servicii specifice. Nu a fost depusă nici o solicitare de la P & P că s-ar fi prestat, nu s-au furnizat facturi de la Comprest sau dovezi de plată pentru servicii. Am verificat și la Comprest solicitările, facturile și dovada plății, compania a răspuns că a prestat servicii în anumite zile, dar fără a exista o dovadă a solicitării, facturării și plății. În ceea ce privește serviciile de deszăpezire, a existat un contract de închiriere, care operează tot în baza solicitării P&P, dar nu au fost depuse solicitări. Verificând, utilajele au fost închiriate fără manipulatori, și P&P nu are șoferi angajați care să poată presta această activitate”, a explicat avocatul.
În plus, a mai precizat aceasta, Biroul de Relații cu Publicul al P&P, ar fi trebuit deschis non-stop, cu o linie telefonică non-stop, dar nu sunt angajați care să aibă muncă în regim de noapte, iar de aici reprezentanții municipalității au ajuns la concluzia că serviciile nu sunt prestate conform contractului. „Poliția Locală a mers la sediu în control, după ora 15.30, în mai multe zile, dar era închis. O altă oblig neexecutată era să aibă un număr suficient de salariați, până instalează parcometrele. Au zis că au angajați suficienți. Din cei 33 de salariați, doar 10 ar fi atribuit de taxare, verificare sau control al parcărilor, iar prin decizii din 4 septembrie 2020, alți 17 angajați, muncit necalificați, tâmplari au fost mutați pe funcția de controlor parcare-taxator, nerespectându-se prevederile Codului Muncii”, a completat avocatul.
Parcările trec la Primărie
Primarul Allen Coliban a menționat faptul că intenția municipalității este de a prelua acest serviciu de administrare a parcărilor publice, decizia urmând să fie luată într-o nouă ședință de îndată, după ce vor fi definitivate procedurile de reziliere a contractului cu P&P.
Practic, în urma adoptării acestei hotărâri, Primăria Brașov va rezilia contractul de concesionare a parcărilor publice, urmând ca în termen de 3 zile, P&P să predea Primăriei Brașov toate locurile de parcare. După finalizarea acestei etape, Municipalitatea va prelua administrarea celor peste 10.000 de locuri și va demara procedurile legale pentru aplicarea condițiilor stabilite de Consiliul Local încă din luna noiembrie, cele mai importante fiind ca plata parcărilor să se facă de luni până sâmbătă, între orele 8.00-20.00, iar noțiunea de riveran să fie clarificată.
4 comentarii
PP o gasca de incopetenti, analfabeti functionali si penali.
Este o întreaga “ mânărie “ de scurgere a banilor primăriei, asta este clar. Nu știu dacă se mai poate face ceva, in afara de rezilierea contractului ? Cred ca și un control asupra sumelor de bani încasate pana acum, nu ar strica !
Poate să explice cineva de ce o mare parte din parcarea de la Complexul Mare este închisă și nefolosită de multă vreme?
Respect! asteptam cu interes noile reguli de parcare in Brasov. Domnule Coliban cam asa trebuie sa arate primarul Brasovului, cu responsabilitate, coloana vertebrala si sa lucreze in interesul brasovenilor si nu impotriva lor.