Hărmanul este una dintre comunele care s-au dezvoltat accelerat din punct de vedere imobiliar în ultimii ani și unde, ca în mai toate zonele unde s-a întâmplat așa, dezvoltarea infrastructurii edilitare nu a ținut pasul. Primarul din Hărman, Onoriu Velican, spune că, la această oră, sunt aproximativ 3.000 de locuințe fără utilități, iar doar în zona „Domnitorilor”, respectiv cea mai nouă zonă în curs de dezvoltare din punct de vedere rezidențial, conform planurilor urbanistice aprobate, ar urma să mai fie construite în total între 700 și 800 de locuințe. „Este vorba de locuințe individuale, respectiv case, nu vorbim de proiecte ale unor dezvoltatori imobiliari”, a precizat Velican. Marea problemă în vederea dezvoltării infrastructurii edilitare sunt însă drumurile, care în mare parte sunt încă proprietăți private, așa cum era situația cu ani în urmă și în cartierul Tractorul, iar pentru a se putea investi, ar trebui să fie donate primăriei pentru a intra în domeniul public. „Încercăm să-i convingem pe proprietari să doneze cota din drum, fiindcă este în interesul lor să amenajăm atât partea de rețele, cât și de infrastructură stradală. Destinația pentru respectivele terenuri este de drum conform PUZ și așa va rămâne. Sperăm că și locuitorii vor înțelege și vor urma procedura”, a subliniat primarul Hărmanului.
Electrica investește 1 milion de euro pentru a putea racorda noi gospodării
În zona acestui cartier, Electrica ar urma să deruleze în acest an o investiție de 1 milion de euro pentru a amplasa 2 noi transformatoare care să alimenteze noile străzi din zona Domnitorilor, dar și pentru a coborî în subteran rețelele de pe 10 străzi adiacente, după cum a spus primarul. „Investiția este doar a Electrica și urmează ca apoi să continuăm și noi lucrările pentru a moderniza străzile respective”, a adăugat Onoriu Velican.
Edilii hărmăneni vor să demareze proiecte de modernizare a ulițelor în toate cartierele, investițiile sunt însă de anvergură și cel puțin următorii 2 ani se vor realiza studii și documentații aferente demarării lucrărilor. „Anul acesta vom aloca prin buget aproximativ 1 milion de lei pentru asfaltări, atât reparații, cât și modernizări, și 1 milion de lei pentru pietruirea străzilor. În cartierul Domnitorilor urmează să modernizăm un tronson de stradă unde suntem proprietari. Avem în curs de realizare studii de fezabilitate pentru modernizări de străzi în trei cartiere și în funcție de acestea se va stabili și valoarea totală a investițiilor”, a precizat primarul.
Accesul spre și dinspre DN 11 rămâne o problemă
Primăria caută soluții pentru a crea noi accese în comună, ținând cont că în prezent traficul dinspre DN 11 este preluat doar de strada Gării, astfel că la orele de vârf se creează aglomerație și implicit disconfort. De altfel, de anul trecut, accesul spre o nouă zonă rezidențială a comunei (din perimetrul Fish4Life) a fost oarecum izolat și se face pe ocolite, după ce s-au închis intrările dinspre DN 11, pe motiv de siguranță în trafic, ca urmare a numeroaselor incidente care se petrecuseră în zonă. Deocamdată, o problemă în vederea realizării proiectului d redeschidere a acestor accese este clarificarea situației juridice a terenului, întrucât, după că cum a spus primarul, terenurile pe care ar urma să fie amenajate benzile de accelerare și decelerare din această intersecție sunt private, iar unii proprietari nu sunt de găsit. „Probabil, au cumpărat cu mulți ani în urmă un teren, nu sunt din zonă, nu utilizează terenul și nu știm de unde să îi luăm. Cu proprietarii pe care i-am găsit am început deja discuțiile. Vrem să modernizăm strada Mircea cel Bătrân care face legătura cu această zonă dinspre centrul comunei, dar și să autorizăm accesul spre și dinspre DN 11, după ce vom face toate amenajările necesare în conformitate cu discuțiile pe care le-am avut cu cei de la Drumuri Naționale”, a explicat Velican.
2 comentarii
Dar Aleea 14 de ce nu o asfaltează ca nu este drum privat?
Un mincinos și ăsta ca și fostul primar.
Dar Aleea 14 când o asfaltează?
Nu e drum privat.