Asociația Bloc Zero organizează în perioada 8-10 aprilie și 22-24 aprilie două ateliere online de formare în folosirea firmului ca instrument educațional dedicate profesorilor. Apelul la înscriere se adresează profesorilor activi din gimnaziu și liceu din întreaga țară.
Fiecare dintre cele două ateliere este deschis pentru un număr maxim de 20 de profesori, iar participanții vor fi aleși în urma unui proces de selecție, data limită pentru înscrieri fiind 1 aprilie 2021. Profesorii selecționați vor fi anunțați cel târziu până la data de 4 aprilie 2021. La finalul atelierelor se vor acorda diplone de participare pentru cadrele didactice.
Obiectivele cursului:
- familiarizarea cu pașii de urmat pentru integrarea filmelor și a altor resurse audiovizuale în predare;
- obișnuirea cu noi metode de educație non-formală/ prin cultură;
- acomodarea cu resurse de predare/învățare online interactive;
- deprinderea limbajului cinematografic/ audiovizual;
- îmbogățirea cunoștințelor cu privire la subiecte din sfera drepturilor omului, ecologiei și a educației alternative și incluzive;
- dezvoltarea unor colaborări pe termen lung între Asociația Bloc Zero și instituțiile de
- învățământ în cadrul cărora își desfășoară activitatea profesorii participanți la ateliere.
Profesorii vor primi acces în mod gratuit, în urma participării la curs, la un catalog de peste 20 de filme însoțite de materiale educaționale dedicate, prin intermediul platformei online de vizionare Kinoteca Bloc Zero. Aceștia se angajează să organizeze cel puțin 3 proiecții de film la clasă până la sfârșitul anului școlar și să disemineze metodologia proiectului în rândul colecilor din instruția de învățământ în care sunt activi.
Atelierele vor urma aceeași structură, fiecare dintre acestea urmând să se desfășoare pe o perioadă de 3 zile, după cum urmează: Grupa 1 – 8, 9, 10 aprilie (6h/zi) și Grupa 2 – 22, 23, 24 aprilie (6h/zi).
Echipa programului Kinoteca are o bogată experiență în promovarea și susținerea implementării filmului ca instrument educațional în școlile din România, membrii acesteia fiind implicați activ în dezvoltarea unor programe de educație cinematografică/ prin film precum Education à l’image, CinEd sau One World Romania la Școală.
De-a lungul timpului, membrii echipei au lucrat la dezvoltarea mai multor cataloage de film cu potențial educațional și a unor broșuri educaționale cu principii orientative care să ajute profesorii să folosească filmul drept instrument educațional la ora de clasă, dar și a unor materiale de introducere în specificul artei cinematografice.