Analiștii în securitate informatică de la Bitdefender au semnalat apariția unei noi campanii de e-mail-uri frauduloase care pretind a fi trimise din partea unor firme de curierat cunoscute, cu scopul de a-i convinge pe oameni să acceseze link-uri sau să descarce fișiere periculoase care îi pot lăsa fără bani.
Atacatorii cibernetici profită în mesajele frauduloase de reputația unor branduri cunoscute pe piața locală de curierat și servicii poștale, precum Fan Courier, DPD, DHL, Poșta Română și Balcan Express Curier, dar și de cererea crescută a oamenilor pentru livrări în perioada pandemiei de COVID-19.
Mesajele le sugerează țintelor să plătească o taxă suplimentară de livrare și să acceseze link-uri care duc către o pagină frauduloasă unde își vor introduce datele de card. Victimele păcălite oferă astfel de bunăvoie informații sensibile atacatorilor, iar apoi ei fac transferuri din conturile bancare până la golirea acestora.
O altă metodă de fraudă este cea a trimiterii unor informații despre o livrare în curs sau a unor notificări despre imposibilitatea efectuării unei livrări pentru că destinatarul nu a putut fi contactat sau pentru că adresa de livrare și datele de contact nu ar fi corecte.
Informațiile vin sub forma unor fișiere atașate în diverse e-mail-uri, iar cei care le accesează se infectează cu amenințări informatice care permit răufăcătorilor să urmărească tot traficul de date de pe dispozitiv, inclusiv să sustragă parole și să aibă mai apoi acces neîngrădit la toate conturile online ale victimei.
E-mail-urile se folosesc în mod fraudulos de logo-urile și culorile companiilor în cauză pentru a părea cât mai credibile și sunt scrise concis și lizibil. Mesajele sunt scurte și corecte, fără erori gramaticale specifice altădată acestor tipuri de înșelătorii.