
Aproape 75% dintre angajații din sectorul public care au lucrat de acasă parțial sau permanent s-au simțit cel puțin la fel de productivi ca atunci când își desfășurau activitatea la birou, conform studiului național Regista „Noua realitate a lucrului de acasă”, realizat de Zitec.
Printre numeroasele avantaje pe care noul mod de lucru le-a adus pentru angajați, 71% dintre respondenți consideră că cel mai mare beneficiu al lucrului de acasă a fost timpul câștigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou. Totodată, 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.
Din datele rezultate, dificultățile cele mai mari cu care s-au confruntat angajații din sectorul public au fost: comunicarea cu echipa (37%), singurătarea (26%) și lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25%). Cu toate că pentru majoritatea comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27% susțin că nu au folosit nicio aplicație pentru a organiza o videoconferință cu echipa, iar 67% nu folosesc semnătura electronică.
Aproape 70% dintre respondenți nu au mai lucrat niciodată de acasă înainte de pandemie. În timpul stării de urgență 55% au lucrat exlusiv de acasă, 20% au lucrat parțila de acasă și parțial de la birou, iar 25% au continuat să lucreze exclusiv de la birou. În plus, 20% dintre respondenți au lucrat de la distanță și în starea de urgență și continuă să lucreze de acasă și în prezent.
„Peste două treimi din angajații instituțiilor publice au trecut pentru prima dată în martie anul trecut la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile pe fondul gradului de digitalizare foarte scăzut. Fiind o soluție cloud, utilizatorii Regista au putut să își continue activitatea cu succes și în siguranță, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele acestui studiu ne-au ajutat să înțelegem mai bine particularitățile lucrului de acasă pentru instituțiile publice și să creăm soluții mai bune pentru eficientizarea telemuncii”, a declarat Alexandru Lăpușan (foto), CEO și cofondator Zitec.
Chiar dacă 60% dintre funcționari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează, 85% dintre aceștia nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru. În plus, peste jumătate dintre respondenți folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65% nu au niciun sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicațiilor instituției.