
În perioada pandemiei de COVID-19, domenii precum training, marketing și publicitate, industria textilă și retail au fost la mare căutare în rândul românilor care au dorit să se angajeze sau să își schimbe locul de muncă, fiind înregistrate și creșteri cu 273% în ceea ce privește numărul aplicărilor.
Aproximativ 1,3 milioane de aplicări au fost înregistrate în luna februarie a acestui an, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, când numărul total a fost de 945.000. Numărul mediu de aplicări/ anunț arată că industriile cu cea mai mare creștere de la un an la altul au avut-o angajatorii din industria textilă (+273%), din training (+130%), din marketing/ publicitate/ PR (+84%) și retail (+70%).
Anunțurile în cele 4 industrii au strâns 1,1 milioane de aplicări, cele mai multe fiind alocate joburilor din retail, unul dintre motive fiind că aceasta este industria cu cele mai multe locuri de muncă noi postate în fiecare lună.
Când vine vorba despre numărul mediu de aplicări pe anunțt aferente fiecărei industrii, angajatorii din sectorul textul conduc detașat cu o medie de 1.082 de aplicări pentru fiecare anunț postat. Pentru retail, media este de 479 de aplicări/ anunț și pentru marketing/ publicitate/ PR de 355 de aplicări, conform revistabiz.ro.
Anul trecut, industria textilă înregistrase o medie de doar 290 de aplicări la fiecare anunț de angajare, trainingul de 204 de aplicări, iar marketing/ publicitate/ PR de 229. Campionul tradițional al angajărilor, retailul primea în 2020 doar 282 de aplicări în medie per anunț, în contextul în care angajatorii găseau cu greu candidați pentru a ocupa pozițiile deschise.
„Poate părea surprinzătoare creșterea explozivă a acestor domenii, cu excepția retailului, însă ea vine ca o consecință a ceea ce s-a întâmplat în ultimul an. Spre exemplu, creșterea cererii pentru măști de protecție și echipamente medicale a dus la o nevoie mai mare de angajați în fabricile care au astfel de linii de producție. Aici au venit mulți candidați care au dorit să se reprofileze, mulți dintre ei după luni de zile în care au încercat, dar nu au reușit să-și găsească un job în domeniile în care aveau experiență.
În ceea ce privește marketingul, aici explicația stă în faptul că a crescut semnificativ numărul tinerilor care vor să se angajeze, iar acesta a fost dintotdeauna un domeniu preferat de ei. Similară este și situația din IT / telecom, unde avem 278 de aplicări medii / anunț, în creștere cu 35% față de 2020 – un alt sector care atrage tinerii”, declară Roxana Drăghici, Head of Sales, eJobs România.
La capătul opus al clasamentului se află industria lemnului, unde numărul mediu de aplicări a scăzut cu 43% față de anul 2020, industria navală/ aeronautică (-35%) sau agrară (-14%). Cu toate acestea, în fiecare dintre aceste sectoare există cel puțin 100 de aplicări pentru fiecare anunț publicat.