
Compania Dante International, care deține și administrează eMAG, cel mai mare magazin online din țară, a câștigat o licitație organizată de Ministerul de Finanțe și va furniza 3.700 de laptopuri necasare angajaților din Minister, ANAF și direcțiile regionale pentru a-și desfășura activitatea la domiciliu/ telemuncă în contextul pandemiei de COVID-19, arată datele din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Inițial contractul a fost estimat la peste 11,1 milioane de lei.
Ministerul Finanțelor Publice a desemnat luna trecută firma câștigătoare a licitației pentru achiziția a 3.700 de laptopuri necesare pentru a permite desfășurarea muncii la domiciliu pentru o parte considerabilă a angajaților MFP, ANAF și direcțiilor regionale, în condiții de pandemie.
La licitația demarată în toamna anului trecutMinisterul de Finanțte a primit 5 oferte de la următoarele firme:Producton SRL, Dante International, Romflex Sistem SRL, Etat2U SRL și Net Brinel.
Care a fost valoarea estimată a contractului licitat și cât a fost oferta eMAG
Valoarea estimată a acordului cadru a fost de 9.327.731 lei fără TVA, respectiv 11.100.000 lei TVA inclus pentru un număr maxim de 3.700 de laptopuri.
Dante International, compania care deține eMAG, a făcut o ofertă de 9.022.746 lei fără TVA, respectiv peste 10,7 milioane lei cu TVA, a fost declarată câștigătoare, contractul fiind încheiat în data de 17 februarie 2021, potrivit unui anunț de atribuire publicat în data de 2 martie în SEAP. În aceeași zi s-a încheiat și un contract subsecvent în valoare de peste 4,8 milioane de lei aferent furnizării de laptopuri.
Cum a fost motivată această achiziție de către Ministerul de Finanțe:
- „Având în vedere contextul actual, în vederea combaterii/ diminuării riscurilor apărute și a restricțiilor Covid 19, se impune prezența la locul de muncă, în sediile MFP/ANAF/DGAMC a unui număr cât mai redus de personal cu asigurarea în același timp a condițiilor tehnice ca o parte din personal să își poată desfășura activitatea la domiciliu/ telemuncă astfel încât MFP și instituțiile din subordine să funcționeze la întreaga lor capacitate. (…)
- Produsele sunt necesare pentru a permite desfășurarea muncii la domiciliu pentru o parte considerabilă a angajaților MFP, ANAF și direcțiilor regionale, în condiții de pandemie. Laptop-urile care se vor achiziționa vor fi utilizate pentru a permite accesul angajaților, de la domiciliu, în condiții de siguranță informatică, în sistemul informatic al MFP”, se arată în Caietul de sarcini al licitației.