Dorințele, interesele și cumpărăturile oamenilor au fost diferite în 2020, având în vedere contextul actual al pandemiei de COVID-19, iar acest lucru s-a putut observa și din ce au căutat românii pe Google.
În ultimele 12 luni, retail-ul online a fost unul dintre căștigători, iar produsele cele mai căutate au fost cele legate de locuință și de amenajarea ei, a biroului de acasă sau a grădinii. Produsele din categoria „casă și grădină” au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020, de 39% față de 2019, potrivit datelor Google.
Apogeul în fiecare an în retailul online este atins în luna noiembrie, de Black Friday, ceea ce s-a întâmplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii. Al doilea vârf al interesului în căutările Google a fost atins la jumătatea primăverii, în perioada carantinei, când interesul românilor pentru toate tipurile de produse a crescut rapid față de aceeași perioadă din 2019.
Căutările după livrări de produse au înregistrat în martie-aprilie 2020 o creștere de peste 3 ori, iar în martie, când s-au impus primele restricții, căutările pentru a găși soluții online, de la filme la magazine și cele care conțin cuvântul „online” au urcat cu 65%.