Stefanel, brandul de fashion intrat pe piața românească în anii ’90, imediat după perioada comunistă, va ieși definitiv din România.
„Decizia aparține asociatului unic italian, compania-mamă care se confruntă cu niște probleme mai dificile din punct de vedere financiar. Marca Stefanel a fost vândută către OVS, tot un retailer italian de fashion. Ei au dorit să păstreze niște asset-uri și structuri, dar fără subsidiare. De aceea noi, ca magazine, vom ieși definitiv din România“, a declarat, pentru Forbes România, Bogdan Căluian, general manager Stefanel.
Toate cele 12 magazine din rețea, dintre care două în Brașov (ultimul deschis anul trecut în cadrul AFI Mall), se vor închide, iar cei aproximativ 50 de angajați vor rămâne fără un loc de muncă.
Centrele comerciale au fost informate de această decizie, dar Bogdan Căluian nu poate estima la acest moment cât va dura întreaga procedură. “Sperăm cât mai repede”, a precizat el.
Compania Stefanel a fost fondată în nordul Italiei, regiunea Veneto, în 1959. Aceasta a intrat în administrare judiciară din cauza insolvenței în septembrie 2019 și a fost scoasă la vânzare în iunie 2020. A fost cumpărată de retailerul de fashion OVS în ianuarie 2021 care a propus o ofertă de 3,2 milioane de euro, conform Fashion Network. Grupul OVS, condus de Stefano Beraldo, a dezvăluit că intenționează să mențină 94 din cei 136 de angajați care lucrează în magazinele lui Stefanel și la sediul central din Ponte di Piave, în special în dezvoltarea produselor.
Pe lângă marca comercială a lui Stefanel, OVS a achiziționat arhivele colecției și 23 din cele 27 de magazine operate de marca de îmbrăcăminte pentru femei din toată Italia. OVS intenționează să relanseze și să adauge rețelei Stefanel noi deschideri în locații care fac deja parte din portofoliul de proprietăți al grupului.
Au fost închise magazinele Stefanel din Germania, Austria, Polonia și probabil urmează și Portugalia. „Noi, subsidiara din România, am aflat la finalul lunii ianuarie că nu facem parte din perimetrul tranzacției din Italia. Și eram cea mai profitabilă subsidiară a companiei-mamă. în 2020 am înregistrat un minus de 30-35% față de 2019, în ciuda pandemiei și a problemelor legate de furnizarea de marfă. Nu aveam nicio datorie”, a adăugat Bogdan Căluian.
Referitor la decizia companiei-mamă de a lichida afacerea din România, general managerul consideră că aceasta nu a avut încotro, ținând de datoriile istorice cu care se confruntă. Însă OVS ar fi putut profita de potențialul pe care îl avea Stefanel în România, ducând retailerul spre segmentul de luxury.