Cu toate că numărul de candidați disponibili în piață a crescut considerabil în ultimul an, recrutorilor le poate fi în continuare dificil să găsească persoanele cele mai potrivite pentru joburile pe care le au deschise. Pe lângă CV-urile pe care le primesc constant de la aplicanți, aceștia caută activ anumite cuvinte cheie precum „call center”, „customer support”, „java developer”, „sales”, „accountant”, „technical support” sau „germană”.
„Pe de o parte, aceste cuvinte ne arată care este dinamica pe piața muncii și unde anume este nevoie de candidați, pe de altă parte, sunt informații importante pentru cei care își caută un loc de muncă pentru că au indicii despre cum să își construiască CV-urile astfel încât să fie mai ușor de găsit de angajatori. Nu este o surpriză faptul că vedem căutări active pentru domenii precum call center, vânzări sau IT pentru că, așa cum știm, au continuat să aibă nevoie de oameni indiferent de contextul pieței”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România, conform startupcafe.ro.
Franceza este a doua cea mai căutată limbă străină după germană, urmată fiind la distanță destul de mare de spaniolă și italină. Vorbitorii acestor limbi străine sunt căutati pentru joburile din țară în domenii precum call-center sau customer support, dar și pentru cele din străinătate, angajații fiind în continuare extrem de interesați de candidații din România.
„Sunt mulți candidați care își actualizează CV-urile doar atunci când sunt presați să își schimbe jobul, însă trebuie să știe că ei își cresc șansele de a primi o ofertă de angajare dacă au în permanență CV-ul adus la zi. Cu alte cuvinte, orice promovare, orice schimbare de departament, orice limbă străină nou învățată sau abilități nou dobândite ar trebui să fie trecute în CV-urile pe care le-au folosit de-a lungul timpului pentru a aplica prin intermediul platformelor de recrutare”, explică Bogdan Badea.