
Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în ultimii cinci ani cea mai mare creștere în rândul utilizatorilor de internet a fost în România (27 puncte procentuale), Cehia și Croația (ambele cu 25 pp) și Ungaria (23 pp), potrivit datelor publicate astăzi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În 2020, la nivelul UE, 89% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani au folosit internetul, iar dintre aceștia 72% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Anchizițiile online au crescut cu patru puncte procentuale în 2020 comparativ cu 2019 (68% din utilizatorii de internet) și cu zece puncte procentuale fațp de 2015 (62%), conform g4media.ro.
Campionii achizițiilor online din UE în 2020 au fost: Olanda (91%), Danemarca (90%), Germania (87%), Suedia (86%) și Irlanda (81%). La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (42%) și România (45%).
Cele mai frecvente achiziții online au fost:
- articole de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentație sportivă);
- încălțăminte și accesorii (comandate de 64% din cumpărătorii online);
- filme sau seriale prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (32%);
- livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (29%);
- mobilă, accesorii pentru locuință și produse de grădinărit (28%);
- cosmetice (27%);
- cărți printate, reviste sau ziare (27%);
- computere, tablete, telefoane mobile sau accesoriile lor (26%);
- muzică prin intermediul serviciilor de streaming sau de descărcare (26%).