Veniturile Castelului Bran au scăzut, anul trecut, cu aproape 70%, de la 30,82 milioane de lei la doar 9,44 milioane de lei. Rezultatele financiare ale castelului au fost afectate de starea de urgență, care s-a întins în România pe o perioadă de două luni, dar și de starea continup de incertitudine sanitară cauzată de pandemia de COVID.
În aceste condiții, numărul biletelor vândute a scăzut de la 1,018 milioane la doar 248.019.
În plus, din cauza situației economice incerte, numărul de angajați a fost redus de la 115 la 66. „36 de persoane au fost trimise în șomaj, iar 13 li-au dat demisia după ce și-au găsit alte locuri de muncă. În mod evident, în momenul în care pandemia va lua sfârșit, cei care au plecat vor avea prioritate la reangajare”, ne-a declarat Alexandru Prișcu, marketing manager al companiei care administrează Castelul Bran.
„Estimările pentru 2021 sunt destul de incerte și depind, în mod firesc, de modul în care autoritățile la nivel mondial vor lupta cu pandemia. În cazul în care în vară procentul de persoane vaccinate va atinge cote vizibile, iar granițele se vor redeschide, am putea lua în calcul o creștere a numprului de vizitatori cu 25 – 30%”, a mai spus sursa citată.
Compania care administrează Castelul Bran continuă, însă, investțiile și în acest an. „Lucrăm la un proiect pentru implementarea unui show multimedia în ansamblul Vama Medievală. În acest sens, a fost depus deja proiectul de finantare din fonduri intra-comunitare, iar actualmente suntem in perioada de analiza a dosarului. (…) proiectul are un aspect de unicitate în muzeele din România”, a completat Prișcu.
.