
Subiectul tramvaiului este unul sensibil pentru brașoveni, după „trauma” prin care au trecut cei care locuiau pe traseul acestuia, din cauza zgomotului și a vibrațiilor produse de acest mijloc de transport.
Unul dintre planurile noii administrații locale a Brașovului este de a reintroduce acest mijloc de transport, planul fiind în concordanță cu ceea ce se întâmplă în Vestul Europei, unde marile orașe își dezvoltă infrastructura în acest sens. Primarul Allen Coliban a ținut să sublinieze încă odată că noile tramvaie nu mai sunt ce erau pe vremuri, fiind un mijloc de transport nepoluant și în ceea ce privește poluarea fonică.
În vederea stabilirii oportunității unui asemenea proiect, mai întâi, va fi realiat un studiu de fezabilitate, care va oferi unele arugmente concrete pro și contra și care ar urma apoi să fie dezbătut public. Primarul Brașovului speră ca studiul să fie definitivat în această vară, astfel încât să poată fi dezbătut pe unele date certe.
„În primul rând, avem nevoie de dezbateri și să cultivăm acest exercțiu al dezbaterilor. Am fost obișnuiți să aflăm despre proiecte gata decise. O discuție despre reintroducere tramvaiului a apărut în spațiul public încă din 2017, au fost câteva dezbateri pe ptransportul public electric, dar pentru a avea o discuție despre tramvai pe argumente și date, avem nevoie mai întâi de un studiu. Momentul actual este foarte bun, deoarece putem finanața studii de fezabilitate, având ca obiectiv un astfel de proiecte de mobiliatare. Odată având date, și cred că le vom avea până la vară, putem avea o dezbatere pe argumente pro și contra.
Tehnologiile au evoluat foarte mult și există o tendință în Vestul Eropei de reintroducere a tramvaiului, care acum este un mijloc de transport modern, silențios, toate dezavnatajele au fost corectate”, a explicat Allen Coliban.
Acesta recunoaște faptul că amenajarea unei infrastructuri pentru tramvai este o investiție costisitoare, care nu ar putea fi suportată de la bugetul local, însă un asemnea proiect ar putea fi finanțat integral din bugetul Uniunii Europene, prin Planul de Recuperare și Reziliență, prin care se alocă fonduri pentru o astfel de infrastructură. Contractarea studiului de fezabilitate ar urma să fie efectuată prin Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov.
Un comentariu
Dela mine a castigat un vot impotriva, la urmatoarele alegeri.