Daniela Graura are mai bine de 26 de ani de experienţă în industria HoReCa, iar acum 10 ani şi-a extins activitatea cu GourmeTradiţional, un brand sub care produce şi vinde borcane de zacuscă, dulceaţă şi sosuri, toate preparate în Făgăraş.
„Avem şi alte activităţi în domeniul ospitalităţii, adică un restaurant (Casa Terra) şi o divizie de catering (Gourmet Tour). Acum zece ani am început să facem borcane cu dulceaţă, zacuscă, chutney (tip de sos – n. red.), adică ceea ce se numeşte GourmeTradiţional. În 2020, am dezvoltat mai mult gama de produse“, a spus Daniela Graura la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Gama de produse GourmeTradiţional cuprinde atât preparate dulci, precum siropuri, gemuri şi dulceţuri, cât şi mai multe sortimente de zacuscă şi câteva produse menite să însoţească brânzeturile.
„Atelierul se află în Făgăraş. Am investit anul trecut într-o bucătărie mobilă, printr-un proiect de finanţare. Investiţia a fost de 38.000 de euro – parţial fonduri europene, parţial contribuţia noastră.“
Fructele şi legumele provin de la cultivatori din zona Făgăraşului. Ele sunt cumpărate şi prelucrate de o echipă formată din circa 16 angajaţi permanenţi, cărora li se adaugă, periodic, colaboratori. GourmeTradiţional a însemnat în 2020 o cifră de afaceri de 34.000 de euro.
„Nu avem un site unde se pot plasa comenzi şi nici nu ne gândim să facem. Asta nu ne împiedică totuşi să livrăm către clienţi care vând mai departe pe site-urile lor. Suntem de asemenea prezenţi în băcănii din Bucureşti, precum Pain Plaisir, sau Braşov“, mai spune Daniela Graura. Comenzi se pot plasa şi telefonic sau pe adresa de e-mail a companiei.
Pentru 2021, planul fondatoarei GourmeTradiţional este să dezvolte mai mult gama de produse, mizând mai degrabă pe diversitate decât pe cantitate.
În ceea ce priveşte preţurile, de pildă, sub brandul GourmeTradiţional, un borcan de dulceaţă din afine de pădure, la 250 de grame, costă 14,5 lei, iar un borcan de 300 de grame de zacuscă simplă cu vinete este 14 lei.
„Anul 2020 ne-a probat adaptabilitatea, creativitatea, capacitatea de a identifica noi pieţe pentru produsele noastre, o altă manieră de abordare în relaţia cu clienţii. S-a produs debutul unei legături directe între producători, grupuri de producători şi consumatori“, remarcă Daniela Graura.
Ea are în derulare de asemenea o investiţie începută în 2019 într-un centru de gastronomie, unde vrea să dezvolte partea de cercetare şi creaţie de produse noi. Centrul va fi şi gazdă pentru pasionaţii de gastronomie.