DN73 Pitești – Câmpulung – Brașov, cunoscut și sub numele de “drumul rușinii”, a rămas fără constructor. După nouă ani de contract și realizarea a aproape jumătate din lucrările de modernizare, constructorul spaniol Azvi a cerut rezilierea. Mai mult, a dat Compania de Drumuri în judecată solicitând pretenții financiare.
Constructorul spaniol care lucra la reabilitarea DN73 a cerut rezilierea contractului cu statul român în vara anului trecut, se arată într-un răspuns al mininstrului Transporturilor Cătălin Drulă, la o interpelare a deputatului PNL de Argeș Dănuț Bica. Mai mult, constructorul a chemat Compania de Drumuri la Tribunalul București pentru constatarea rezilierii și solicitarea de pretenții financiare, se mai arată în răspunsul transmis de ministrul Drulă în ianuarie 2021.
În același document se menționează că lucrările din contractul semnat cu asocierea condusă de spanioli au fost realizate în proporție de până la 50%. Informația privind stadiul lucrărilor pe DN73 apare și pe site-ul Companiei de Drumuri, unde mai scrie că „a fost recepționat un sector de 28,85 km. Pentru restul sectorului contractul a fost reziliat și se va lansa o procedură de licitație având ca obiect actualizarea proiectului pentru rest de executat. Documentația de atribuire pentru servicii de actualiazare proiect se află în curs de elaborare”.
Ministrul Transporturilor estimează că drumul va fi finalizat în 2023
În răspunsul către deputatul PNL, ministrul Transporturilor estimează că obiectivul urmează să fie finalizat în decembrie 2023. Rămâne de văzut cât de realist este acest termen, în condițiile în care nu este încă lansată licitația pentru continuarea lucrărilor, nici măcar cea pentru actualizare proiect. Contractul pentru reabilitarea celor 103 kilometri din DN73 a fost semnat în iulie 2011, pentru suma de 275,86 milioane de lei lei, fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 19 mai 2014, potrivit informațiilor de pe site-ul Companiei de Drumuri.
În 2019 însă, Ministerul Transporturilor voia să rezilieze contractul cu Azvi, însă după ce ministrul de la acea vreme, Răzvan Cuc, a făcut „scandal”, constrcutorul s-a pus pe trabă și a reușit să reabiliteze o porțiune mai mare în zona dintre Râșnov și Bran, însă nu a reușit să-și respecte promisiunile.
Un comentariu
Firma spaniolă pierdea bani și încerca în orice moment să blocheze situația, provocând întârzieri, economisind materiale și gestionând greșit un proiect, dacă nu revizuiește exproprierile, s-au plătit exproprieri unor persoane care nu au fost afectate…. Menționez. asta pentru că l-am văzut de la locul meu de muncă