Site-ul ANRE nu funcționează, afișând o eroare. Asta în contextul în care românii care nu au schimbat contractul ar putea selecta cel mai bun preț din oferta concurențiala a furnizorilor lor. Site-ul are o secțiune unde puteai afla în funcție de consum, unde ai cel mai bun preț.
ANRE a aprobat un ordin in acest sens in sedinta Comitetului de reglementare de miercuri, 20 ianuarie.
„Astfel, clientii vor beneficia de cel mai bun pret din oferta concurentiala a furnizorilor si vor putea opta pentru o noua oferta in cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel putin pana la data de 30 iunie 2021, clientii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai buna oferta, fara abonament, si vor putea beneficia de o reducere comerciala care sa acopere diferenta dintre pretul din oferta de serviciu universal aplicabila in primul semestru al anului 2021 si pretul din oferta concurentiala cu valoarea cea mai mica”, spun reprezentantii ANRE.
Procesul de contractare, simplificat
Totodata, Ordinul ANRE nr. 5/2021 simplifica procesul de contractare si informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrica, astfel incat clientul final sa poata decide in cunostinta de cauza cu privire la oferta cea mai potrivita nevoilor proprii.
In acelasi timp, sunt prevazute obligatii suplimentare pentru furnizorii de ultima instanta de informare a clientilor casnici, respectiv de a transmite, o data cu fiecare factura emisa pana la data 30 iunie 2021, o informare privind procesul de liberalizare precum si un formular de selectie oferta.
Formularul de selectie oferta contine oferta concurentiala cu valoarea cea mai mica, o oferta concurentiala alternativa si oferta de serviciu universal, oferte aplicabile in semestrul I 2021, precum si valoarea reducerii comerciale acordate si perioada de aplicare.
Cum se alege oferta concurențială optimă
Prin completarea acestui formular clientul poate alege direct oferta concurentiala optima, iar transmiterea formularului prin selectia unei oferte constituie acordul de contractare si, implicit, obligatie contractuala pentru ambele parti. Contractul intra in vigoare in 5 zile de la data primirii de catre furnizor a formularului de oferta completat si semnat de catre client.
Ulterior, furnizorul are obligatia ca, dupa cel putin 5 zile de la data primirii formularului de selectie completat, sa transmita clientului final, o data cu prima factura, o copie a contractului de furnizare semnat. Prin aceasta facilitate oferita clientilor casnici, se simplifica procesul de contractare si se evita deplasarile clientilor si aglomeratia de la centrele de relatii cu publicul ale furnizorilor.
Precizam ca in noul ordin obligatia de informare a clientilor privind procesul de liberalizare este mai bine structurata, iar furnizorii de ultima instanta au obligatia sa o transmita o data cu fiecare factura trimisa pe tot parcursul anului 2021.