Social, Stiri Brasov

Drulă, amintiri din viitor: Trenurile de mare viteză, după 2030. „Mai întâi, să ajungă trenul de la București la Timișoara în șase ore!”

Nu are rost să vorbim despre trenuri de mare viteză mai repede de 2030, până atunci trebuie să facem ca vitezele de circulație să fie decente și să reparăm nu doar magistralele mari, ci și liniile secundare, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu video pentru HotNews.ro.

El a calificat drept „compromis prost” modernizarea liniei București – Constanța care a costat un miliard de euro și viteza maximă este de 160 km/h, costurile totale nefiind departe de cele ale unei linii de mare viteză.

Până la trenuri de mare viteză, spune noul ministru al transporturilor, mai sunt foarte multe de rezolvat: vitezele sunt mici, multe linii sunt în paragină, CFR Călători a avut pierderi de 400 milioane lei și repară prea puține vagoane și, în general, investim extrem de puțin în infrastructură.

Despre trenuri de mare viteză putem discuta abia după 2030, mai ales că nicio strategie investițională nu poate fi schimbată rapid. Referindu-se la linia București – Constanța, refăcută pentru viteze de maxim 160 km/h, ministrul spune că ”vorbim despre ”un compromis prost între un cost mare al investiției, apropiat de costurile unei linii de mare viteză, iar ca beneficii depășești cu puțin o reparare a liniei existente”.

„Adică ajungi cu 10 minute mai repede de la București la Constanța după ce ai investit un miliard de euro și, dacă te uiți cât era costul de a face o linie de mare viteză, adică de peste 230 km/h, ești la un cost probabil, dacă puneai 1,5 – 2 miliarde euro, nu vreau să dau cifre greșite, dar aceasta a fost strategia investițională pornită în anii 2000 și aceste proiecte mari trebuie duse la bun sfârșit”.

Aici trebuie spus că în 1995 – 1998 cele mai rapide trenuri făceau 127-130 de minute de la București la Constanța, iar după modernizare cele mai rapide fac 118-120 minute.

Trebuie menționat că mai mulți specialiști din domeniul feroviar au spus că România ar fi putut moderniza linia București – Constanța pentru viteză maximă de 200 km/h, mai ales că o astfel de lucrare se face greu (la linie s-a lucrat 6 ani și au fost multe amânări”. Și pentru proiectele de pe coridorul IV au fost voci care spun că s-au ales soluții complicate și foarte scumpe, iar lucrările durează enorm (au început din 2012 și vor fi total gata probabil în 2024 sau 2025).

Drulă spune că România a subfinațat sectorul feroviar și mai ales întreținerea rețelei, în afara unui coridor principal. „Pentru politicieni este foarte ușor să se concentreze pe proiecte majore, cum ar fi Simeria – Sighișoara, o linie construită de la zero cu segmente de 160 km/h, iată o floare să mi-o pun la butonieră. Este un proiect bun, la fel ca și cel de două miliarde euro dintre Simeria și Arad sau Brașov – Sighișoara, un miliard de euro”.

Însă nu este suficient să duci 100 km de rețea la un standard decent ”Avem mii și mii de km, până la 10.000 km de cale ferată care zac abandonați. Când de uiți la alocări financiare făcute de statul român, banii lipsesc”.

Spre 2030 rețeaua ar trebui să ajungă la viteze decente, astfel încât drumul cu trenul să nu mai dureze 10 ore între București și Timișoara, ci șase ore jumătate ”și apoi poți discuta despre cele trei ore cu trenul de mare viteză”. Între cele două orașe sunt 533 km și cel mai rapid timp de parcurs a fost în 1995: șase ore și 25 de minute În prezent, călătoria durează mai mult decât în 1939: peste 10 ore.

Continuarea și video pe Hotnews.ro

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Preh România, care produce componente auto pentru Porsche, Mercedes sau Audi, angajează aproape 80 de persoane la fabrica din Ghimbav
Producătorul de componente auto Preh România, furnizor pentru Porsche, Mercedes, Audi sau BMW, angajează aproape 80 de persoane la fabrica
Confruntați cu insolvența, francezii de la Dietal au renunțat la fabrica de la Codlea, unde aveau peste 240 de angajați,
Francezii de la Dietal, specializați în producția de echipamente electrice de iluminat, au renunțat la subsidiara din România, care opera
Al treilea certificat de urbanism, „cu noroc”, emis pentru construcția noului spital regional de la Brașov
De construcția noului spital regional de la Brașov se vorbește de mai mulți ani, însă procedurile birocratice stufoase, dar și
Ambulanța privată One Med, contract de 600.000 de lei cu Spitalul COVID de Infecțioase pentru transport medical
Ținând cont că nu are autospeciale sanitare pentru transportul pacienților, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase a organizat o licitație publică
Un meșteșug pe cale de dispariție, dus de o brașoveancă pe cele mai înalte podiumuri ale modei: „dantela reginelor”, care
Violeta Karmen Roman lucrează dantelă într-o tehnică extrem de rară, prin care produce obiecte vestimentare care valorează greutatea lor în
Elevilor de la Școala Profesională Kronstadt le vor fi citite cărți pe Zoom în cadrul proiectului „Cărțile vorbesc”
Școala Profesionlă Germană Kronstadt din Braşov, anunță că în perioada ianuarie – iulie 2021 are loc implementarea Proiectului „Cărțile vorbesc!”,
707 brașoveni au fost uciși de complicațiile COVID. Alți aproape 29.600 s-au vindecat
Instituția Prefectului informează că, potrivit datelor centralizate de Direcția de Sănătate Publică, situația epidemiologică privind COVID-19 în județul Brașov se
Legea bugetului de stat, adoptată în forma propusă de Guvern. CJ Brașov primește 30 de milioane de lei pentru finanțarea
Plenul reunit al Parlamentului a adoptat, marţi, 2 martie, proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2021, cu 234 de
Peste 26.800 de brașoveni s-au vaccinat anti-COVID până ieri. 17.000 au făcut și rapelul
Direcția de Sănătate Publică Brașov a anunțat că până astăzi au fost distribuite centrelor de vaccinare din județ 40.547 doze
Cel mai mare retailer online ceh se extinde în România, după o investiție de 30 de milioane de euro a
Compania cehă Velka Pecka, operatorul supermarketului online Rohlik, a atras 190 de milioane de euro de la investitori și va folosi fondurile
Compania Apa lansează „Școala Altfel” online și îi provoacă pe elevii brașoveni la un concurs „APArte”
Ținând cont de situația sanitară actuală, Compania Apa Brașov, care a derulat în fiecare an o acțiune „APArte” cu ocazia
Din 15 martie, se deschid listele de așteptare pentru cei care vor să se vaccineze anti-COVID în cea de-a treia
Coordonatorul campaniei de vaccinare, medicul Valeriu Gheorghiță, a explicat într-o conferință de presă cum vor proceda cei care doresc să
Edilii caută trei brașoveni care să se implice în activitatea Comisiei pentru înființarea Parcului Natural Brașovia. Primarul Coliban: această comisie
Primăria invită cetățenii interesați de dezvoltarea sustenabilă a orașului nostru – conservarea biodiversității, un oraș prietenos cu locuitorii, îmbunătățirea calității
Primarul Brașovului a promis la comemorarea luptătorului anticomunist L.C. Babeș că va amenaja „toate monumentele cu care Brașovul le este
Primăria Brașov va organiza anul acesta concursuri de proiecte pentru a construi toate monumentele cu care municipalitatea le-a rămas datoare
FOTO O brașoveancă donează 20% din valoarea comenzilor la mărțișoare secției de pediatrie a Spitalului Municipal Săcele: „Vreau să mă
De 8 ani, o brașoveancă personalizează papioane și diverse accesorii care au ajuns în întreaga țară. Aceasta dorește să vină
78 de elevi și 74 de cadre didactice din Brașov s-au infectat cu COVID-19 în ultimele 14 zile. Aproape 400
78 de elevi și 74 de cadre didactice sunt infectate în prezent cu noul coronavirus la Brașov, potrivit datelor transmise
Consiliul Național al Elevilor solicită urgent Ministerului Educației să publice programa materiei aferente simulărilor Evaluării Naționale și Bacalaureatului
Publicarea materiei aferente simulărilor Evaluării Naționale și Bacalaureatului, precum și a procedurii de organizare a acestora este solicitată de Consiliul
Cinci echipaje SMURD și două ale Ambulanței, mobilizate la un grav accident produs pe DN 13 în care a fost
Cinci echipaje SMURD, două ale Ambulanței, o autospecială de descarcerare și două echipaje cu apă și spumă intervin la această
FOTO VIDEO Un centru social din Făgăraș, în care CJ Brașov a băgat 2 milioane de lei și l-a abandonat,
Consiliul Județean Brașov a investit acum 10 ani aproximativ 2 milioane de lei în construcția unui centru social la periferia
STUDIU Aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural consideră că elevii lor au pierdut până la 45% din materie în
Aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural consideră că elevii lor au pierdut între 1% și 45% din materie în