Liderul pieței locale de curierat, FAN Courier le recomandă clienților să acorde o atenție sporită corespondenței electronice, să nu deschidă mesajele de tip e-mail primate de la furnizori dacă nu au o comandă în derulare și să-și schimbe parolele de la conturi la cel mult 30 de zile, pentru a se proteja împotriva riscului de atac cibernetic.
În 2020, compania a primit de 6 ori mai multe notificări despre campanii de tip spam sau phishing comparative cu anul 2019, fenomenul fiind într-o continuă creștere, având în vedere faptul că mediul online devine tot mai solicitat în procesul de digitalizare impus de pandemie.
„În spatele link-urilor false sau al fișierelor atașate care trebuie deschise se ascund fișiere corupte care urmează să infecteze dispozitivul de pe care au fost deschise și instalează programe care urmăresc să capteze date personale – contacte, numere de telefon, adrese, date bancare, date de acces la sistemele companiei sau să cripteze întregul conținut disponibil pe dispozitiv și să pretindă sume uriașe în schimbul cheilor de decriptare”, spune Daniela Catrinoiu, Chief Information Officer al FAN Courier, conform profit.ro.
Aceste incidente cresc gradul de încărcare la nivelul echipelor de support, riscul de infectare a dispozitivelor folosite în relația cu clienții externi, generează măsuri de prevenție mai drastice care îngreunează activitatea curentă a angajaților și pot pune o presiune imensă pe departamentul de „custom care”.
Experții FAN Courier au făcut o serie de recomandări pentru limitarea riscurilor de a fi victim unui atac cibernetic precum:
- Nu folosiți aceeași parolă pentru mai multe servicii sau platforme.
- Schimbați parolele la un interval de cel mult 30 de zile calendaristice.
- Asigurați-vă că laptopul sau computerul pe care lucrați are program antivirus cu firewall inclus, instalat și configurat să își facă actualizare zilnic.
- Nu deschideți link-urile sau fișierele atașate mesajelor venite de la expeditori necunoscuți.
- Nu deschideți link-uri sau fișierele atașate primite pe email în cazul în care nu ați comandat un anumit produs/serviciu sau nu aveți o colaborare cu expeditorul emailului.
- Evitați abonarea la site-uri sau platforme care nu vă inspiră încredere deplină.
- Contactați furnizorul înainte de a deschide un fișier atașat dacă ați primit un mesaj de la acesta dar nu sunteți sigur că ați comandat un produs sau serviciu de la companie.
- În cazul în care ați deschis fișierul atașat unui astfel de email, deconectați dispozitivul de la internet și scanați cu soluția antivirus instalată pe acesta.