În contextul pandemiei de COVID-19, dar și ca urmare a bugetelor limitate, românii au ales să își pună în coșuri mai multe produse congelate decât anul precedent, observându-se preferința acestora pentru cele din înlocuitori de carne. Pe lângă acestea, alimentele ambalate și mâncarea deja preparată au câștigat teren.
Românii au înlocuit carnea congelată cu înlocuitori și carnea proaspătă cu produsele procesate și tot felul de produse ambalate, conform unei analize a Departamentului pentru Agricultură (USDA). Cea mai mare creștere (22%) a fost raportată la înlocuitorii de carne sub formă congelată precum soia, tofu.
Totodată, vânzările de carne procesată și fructe de mare au ajuns la 881 de milioane de dolari în 2020 și 14 procente în volum, până la 151.600 de tone. Consumatorii au preferat produsele ambalate tocmai din cauza preocupărilor legate de igienă având în vedere perioada pandemiei de COVID-19.
„Modelele de consum din România tindeau deja spre aceste produse din cauza stilului de viață în schimbare, dar COVID-19 îi împinge pe consumatori să se schimbe și mai rapid. Se așteaptă ca tendința actuală de a consuma alimente sănătoase să continue, în timp ce produsele artizanale, în general, vor continua să fie percepute ca fiind de calitate superioară. Preocupările permanente privind COVID și igiena sunt susceptibile să stimuleze un consum mai mare de alimente ambalate, chiar dacă aceste produse sunt percepute ca fiind mai puțin sănătoase. Sensibilitatea la creșterea prețurilor în rândul consumatorilor va prezenta probabil oportunități suplimentare de creștere pentru mărcile private”, se arată în analiza USDA, conform economica.net.
Vânzările cu amănuntul de fructe și legume procesate au crescut cu 12%, ajungând la 192,1 milioane de dolari, ca urmare a volumelor mai mari cu 3%, dar li a creșterii prețurilor cu o medie de 8%.