Persoanele care lucrează în companii cu mai puțin de 50 de angajați au nevoie de mai puțin sprijin din partea angajatorilor atunci când lucrează la distanță, comparativ cu personalul din companiile mai mari, potrivit unui studiu realizat de Kaspersky.
Pandemia de COVID-19 a afectat multe companii, dar organizațiile mici au suferit mai mult decât altele. În unele țări, schimbările produse au avut un impact negativ pentru aproape 90% dintre companiile mici, efectele incluzând scăderea producției, a vânzărilor și veniturilor sau chiar închiderea completă a afacerilor.
Cel mai mare decalaj în ceea ce privește așteptările legate de sprijinul oferit de angajatori se observă în ajutorul social și în beneficiile suplimentare precum acoperirea facturilor de internet sau de telefonie. Astfel, 41% dintre angajații companiilor mici ar dori mai mult sprijin din acest punct de vedere, comparativ cu 47% dintre cei care lucrează în companii mijlocii.
Același tipar este valabil pentru suportul tehnologic necesar ca furnizarea echipamentelor și instrumentelor IT potrivite. (35% față de 41%). Explicația ar putea fi că oamenii din organizațiile mici își amenajează mai des propriul mediu de lucru acasă, sunt obișnuiți să utilizeze dispozitive personale pentru muncă și să aibă grijă de accesul la serviciile de muncă.
Impactul COVID-19 a provocat totodată anxietate pentru propria persoană și a celei dragi, precum și optimism general pentru viitor. Sprijinul emoțional sau psihologic este necesar pentru 23% dintre angajații din cadrul organizațiilor mici și 25% pentru cei din cadrul celor mari.
„Oamenii care au experiență de lucru în organizații mici sunt independenți într-o mai mare măsură în noua realitate de desfășurare a activităților profesionale, iar acest lucru a ajutat organizațiile să își concentreze toate resursele asupra supraviețuirii. Cu toate acestea, pentru a menține ridicate nivelul de productivitate și moralul angajaților, este încă important să vă asigurați că personalul are tot ceea ce este necesar pentru a-și desfășura munca. Când vine vorba de configurarea tehnologiei, angajații au nevoie de ajutor pentru a utiliza programele IT în siguranță, chiar dacă lucrează de pe laptop-uri personale și gestionează accesul la toate serviciile web pe cont propriu”, spune Ivan Salikhov, Product Manager, SMB Products la Kaspersky.