
Grupul L’Oréal, în portofoliul căruia se află brandul, a consolidat prezenţa Kiehl’s în România odată cu deschiderea unui nou magazin în Braşov, în cadrul mallului AFI, inaugurat în octombrie. La prima vedere, magazinul poate părea ca oricare altul sub această marcă. Şi nici asta nu ar fi puţin lucru, dat fiind că buticurile monobrand Kiehl’s se găsesc la intersecţia dintre o farmacie – cu produse ale căror ambalaje sunt mai degrabă sterile şi funcţionale, decât strălucitoare şi elegante – şi un magazin modern, ba chiar funky – ce găzduieşte un schelet uman (pe numele de Mr Bones) şi o motocicletă Harley Davidson.
Primele file din povestea Kiehl’s au început să fie scrise în 1851, odată cu prima farmacie autentică situată în cartierul new-yorkez East Village. Purta numele „Brunswick Apotheke“ şi se afla la intersecţia dintre Third Avenue şi Thirteenth Street, cunoscută ca Pear Tree Corner. Astăzi, în acelaşi loc, se află cel mai reprezentativ boutique Kiehl’s din întreaga lume. Produsele sub acest brand sunt rezultatul unei bogate şi îndelungate tradiţii ştiinţifice în cosmetică, farmacologie, botanică şi cercetare medicală, aprofundate de-a lungul generaţiilor.
Anii nu au scutit brandul de o istorie interesantă. În 1894, stagiarul John Kiehl a cumpărat Brunswick Apotheke şi a redenumit locul Kiehl Pharmacy. Aproape trei decenii mai târziu, el însuşi urma să aibă un stagiar, Irving Morse, care să pună umărul la consolidarea brandului preluând legendara farmacie şi dezvoltând-o mai departe. În 1921, brandul a devenit proeminent după ce prinţul Karl al Rusiei a creat Love Oil, formula originală care stă la baza actualului Kiehl’s Musk Oil.
La patru decenii distanţă, Aaron Morse a preluat afacerea de la tatăl său şi a mai făcut un pas, prin lansarea unor produse dedicate bărbaţilor. Tot el este cel care a lansat tradiţia amplasării unui motor Harley Davidson în fiecare butic. De ce? Pentru că a observat că atunci când un domn însoţea o doamnă la cumpărături, acesta se plictisea, fiind prea puţin interesat de cosmetice. Acela a fost momentul când antreprenorul a decis să aducă în spaţiile Kiehl’s propria colecţie de maşini, motoare şi avioane. A fost doar începutul, pentru că tradiţia dăinuie peste ani. Familia Morse mai este responsabilă pentru alte practici ce au fost păstrate până în prezent.
În 1970, o practică banală astăzi a marcat o strategie inedită la acea vreme: familia a început să ofere eşantioane gratuite clienţilor săi. Astăzi, acest fenomen face parte din ADN-ul Kiehl’s. Şi nu este singurul.
Cel mai recent capitol din povestea brandului american Kiehl’s a început să se scrie acum 20 de ani. Atunci, marca a intrat în portofoliul L’Oréal. Era anul 2000. Kiehl’s este doar unul din brandurile care fac parte din grupul francez L’Oréal, un gigant care mai deţine şi mărcile Maybelline, Atelier Cologne, Lancôme, NYX sau Yves Saint Laurent.