După prima zăpadă din această iarnă, despre care nu au ar trebui să mai spună nimeni că a fost luat pe nepregătite, putem constata că există în continuare o serie de disfuncționalități în ceea ce privește prestarea unor servicii publice.
Mobilierul stradal ar trebui să fie curățat și de zăpadă, ținând cont că zăpada topită, precum și înghețul și dezghețul pot afecta riglele de lemn. Acest lucru nu s-a mai întâmplat, din păcate, după ninsoarea căzută în ultimele 24 de ore, cum se întâmpla în alți ani. Astfel, dacă nu te-ai dotat cu măturică de acasă, nu îți mai poți trage sufletul pe o bancă. Aceeași problemă este și la locurile de joacă, unde atât băncile, cât și echipamentele au rămas înzăpezite. Deocamdată, acest lucru este motiv de bucurie pentru copii, însă pentru bunicii lor nu prea. Probabil, cei responsabili așteaptă ca „mama natură” să își facă treaba.
Cine ar trebui totuși să curețe și… zăpada?
Mai demult, băncile erau măturate de zăpadă, dar acum, atât în buricul târgului, cât și prin cartiere, mobilerul urban și echipamentele de joacă au fost „abandonate”.
Primăria Brașov a încheiat în 2018 un acord-cadru pentru întreținerea și repararea mobilierului urban din municipiu. De altfel, în luna aprilie, potrivit datelor publicate pe site-ul Primăriei Brașov, municipalitatea a semnat un contract subsevent pentru servicii de reparație și întreținere a mobilierului urban, în valoare de 924.349,4 lei, fără TVA, care a fost valabil însă până la data de 31 decembrie. În baza acordului-cadru însă, ar fi urmat să fie încheiat un nou contract, astfel încât să existe continuitate în prestarea serviciilor, însă pe site-ul Primăriei, au fost publicate doar contractele mai mare de 5.000 de euro până în luna septembrie, respectiv până la preluarea mandatului de către noua echipă de conducere.
Prevederi contractuale destul de ambigue
Potrivit contractului, cel puțin teoretic, la capitolul întreținere intră și activitățile de „gresare, curățare și spălare cu jet de apă”. Practic, deducem că mobilierul ar trebui să fie curățat și pe timp de iarnă. Tot, teoretic, potrivit aceluiași contract, inspectorii Primăriei ar trebui să transmită o notificare firmei în cazul în care activitățile prevăzute în contract nu au fost prestate, astfel încât problemele să fie remediate în cel mai scurt timp. Probabil însă, în contextul prevederilor contractuale ambigue care nu se punctează exact ce însemană „curățarea”, lucrurile sunt interpretabile și serviciile nu sunt efectuate.
Auditul se lasă așteptat
La nivelul Primăriei Brașov ar urma să demareze un audit care va fi definitivat până la finalul acestui an și care vizează în special contractele mari încheiate de municipalitate pentru prestarea unor servicii de gospodărire și nu numai, după cum a anunțat primarul Allen Coliban la finele anului trecut. Primarul Brașovului a subliniat atunci că „suntem în situația în care avem suspiciuni în ceea ce privește legalitatea și oportunitatea anumitor contracte, de aceea și necesitatea efectuării acestui audit cât mai repede”. Deocamdată, serviciile de audit nu au fost contractate.
3 comentarii
Pai nu voi susțineați ,, primarul lui peste prăjit,,…..acum v-ați schimbat.
Continua hotia la primarie; adica – sunt platiti angajati ai primariei care nu-si fac traba si totusi isi iau salariile intregi. Nu le-as numi salarii, mai repede foloase necuvenite. Asa primarie, asa oras. Oricum orasul arata jalnic.
Studiezi contractul și vezi activitati care se repeta,dar sînt plătite. Ai văzut cum sînt întreținute:vopsite,preparate,schimbate cînd erau bune,amplasate fără cap,ca să strice puținul spațiu verde. Curățate, niciodată! Ce să comentezi? Contractele păguboase ale bugetarilor?
TI SE FACE SILA. Îți faci sînge rău degeaba. CORUPȚIA!!!