Mașinile electrice costă în momentul de față în showroom mai mult decât cele pe benzină. Printre stimulente se numără faptul că întreținerea este mai ieftină ca alimentarea, însă principala frână la achiziție rămâne prețul.
Conform unui raport al firmei de cercetare Bloomberg New Energy Finance însă, costurile bateriilor vor continua să scadă, iar vehiculele electrice vor costa cât cele pe benzină în momentul în care vor ajunge la 100$/kWh. Prețul mediu al pieței va fi de 101$/kWh în 2023.
Se pare că pachetele de baterii pentru autobuzele din China a scăzut sub pragul de 100$/kWh, în timp ce prețul mediu global în 2020 pentru toate categoriile de VEB a coborât la noul nivel de 137$/kWh, înregistrând o scădere de 89% față de 2010, când acesta era de 1.100$/kWh.
Principalii factori responsabili de scăderea prețurilor sunt producția mai mare datorată creșterii vânzărilor, scăderea costurilor de producție, prețurile materialelor pentru catozi și noile proiecte pentru pachete. Întregul ecosistem se autoreglează și prețurile scad, în cazul în care se va mări producția.
Pe parcurs ar mai putea apărea probleme, însă sunt prevăzute prețuri de 58$/kWh în 2030. Dacă bateriile solid-state (cu electrozi și electroliți solici) ar ajunge să fie suficient de stabile astfel încât să devină segmentul principal pentru vehicule, prețurile ar putea fi reduse considerabil.
Raportul scoate totodată la iveală faptul că fabricarea acestor baterii are costuri de 40% mai mici decât bateriile litiu-ion curente.
Un comentariu
Hai sa fim eco, sa folosim energie electrica… Dar toata tehnologia asta moderna e mai scumpa decat cea clasica… Logic ar fi fost sa fie invers, daca tot isi doresc asa de mult sa salveze planeta prin tehnologiile eco.