Quadrant-Amroq Beverages SRL, respectiv îmbuteliatorul Pepsi, a pierdut, în urma unei hotărâri care poate fi atacată cu recurs, procesul prin care a contestat o amendă de 5,98 de milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018. Se pare că aceasta, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.
Totodată, Star Foods EM SRL, devizia Snacks a PepsiCo, a pierdut într-un alt dosar, procesul prin care a contestat o amendă de 3,93 milioane de lei, conform profit.ro.
Se pare că prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață și raportul dintre cere și ofertă, ci furnizorul și retailerul ar fi stabilit un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. În acest mod, consumatorul final ar fi trebuit să plătească mai mult, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.
Consiliul Consurenței a mai sancționat Auchan România (36,563 milioane de lei), Carrefour România (26.995.645 de lei), România Hypermarche (Cora) SA (12.410.834 de lei, Strauss România SRL – deținătorul mărcilor Doncafe și Amigo (1.785.767 de lei) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză (43.113 de lei).
Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora în perioada 2010-2016. Întrucât Carrefour România a recunocut fapta, a beneficiat de o reducere a amenzii.