Conducerea administraţiei judeţene împreună cu specialiştii Direcţiei de Drumuri Judeţene şi Servicii Publice (DDJSP) din cadrul Consiliului Judeţean Braşov a stabilit necesitatea executării unor covoare bituminoase, respectiv turnarea unui strat de uzură BA16 cu o grosime de 5 cm, pe două drumuri judeţene din zona Rupea. Este vorba despre DJ 131 A Rupea Gara (DN 13) – Homorod, între kilometrii 0+050 – 2+510, şi DJ 132 B Homorod ( DJ 132) – Caţa, între kilometrii 0+050 – 4+800.
Aceste lucrări cuprinse în cadrul Contractului Subsecvent nr. 4/197/25.11.2019 de întreţinere şi reparaţii curente pe drumurile judeţene, derulat de Consiliul Judeţean Braşov cu finanţare din bugetul propriu, s-au desfăşurat în perioada 28 octombrie – 12 noiembrie 2020.
Pe drumul judetean DJ 131 A, premergător turnării covoarelor bituminoase s-au executat lucrări de întreţinere a covorului asfaltic, prin executia de plombe cu BA16 cu grosimea de 4 cm, urmată de aşternerea covorului asfaltic între km 0+050 – 2+475, covorul nou având o lăţime cuprinsă între 5,75 m – 6,25 m şi grosimea de 5 cm. După turnarea covorului asfaltic, s-au executat marcaje longitudinale şi treceri de pietoni pe porţiunea reabilitată, iar la podul de la km 2+400 s-au executat lucrări de reparaţie şi vopsire a parapetului pietonal. Valoarea lucrărilor de întreţinere pe acest sector de drum s-a ridicat la aproximativ 1.310.000 lei.
Pe drumul judetean DJ 132 B, înainte de faza turnării covoarelor bituminoase s-au realizat lucrări de întreţinere a covorului asfaltic, prin execuţia de plombe cu BA16 cu grosimea de 4 cm şi tratarea burduşirilor, urmate de aşternerea covorului asfaltic între km 0+074 – 4+732. Covorul nou are o lăţime cuprinsă între 5,75 m – 6,15 m şi grosimea de 5 cm. Lucrările s-au încheiat cu execuţia marcajelor longitudinale pe porţiunea cuprinsă între kilometrii 0+000 – 4+732. Costul total al acestor reparaţii a fost de aproximativ 2.362.000 lei.
Potrivit specialiştilor DDJSP, starea de viabilitate a celor două drumuri a fost propice execuţiei acestor tipuri de lucrări, în sensul că nu existau deteriorări şi degradări excesive ale stratului-suport care ar fi putut compromite covoarele bituminoase nou-aşternute.