O treime dintre elevii din toată lumea, respectiv 463 de milioane, nu au acces la învățarea online în contextul în care școlile sunt închise din cauza pandemiei de COVID-19, dintre aceștia trei sferturi provenind din zonele rurale sau din familii sărace.
Raportul „Stepping forward Connecting today’s youth to the digital future” realizat de PwC și UNICEF a scos la iveală faptul că lipsesc metodele sau echipamentele de comentare la distanță. Se pare că 86% dintre reprezentanții guvernelor din peste 100 de țări au oferit elevilor platforme online pentru educație la distanță, însă doar 20% dintre aceștia au îmbunățățit accesul la infrastructură și/sau au oferit dispozitive subvenționate.
„Pe măsură ce criza sanitară a dus la mutarea multor activități în mediul online, inclusiv a celor educaționale și de formare profesională, lipsa accesului la tehnologie a redus semnificativ șansele la o viață mai bună pentru copiii și tinerii din mediile defavorizate. Acest fapt accentuează inegalitățile existente înainte de pandemie și impune colaborarea între guverne, instituții, comunități și companii, pentru a le oferi tinerilor vulnerabili acces la alfabetizarea digitală și dezvoltarea abilităților”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România, conform revistabiz.ro.
Chiar dacă guvernele trebuie să gestioneze simultan o serie de provocări sociale critice, precum consolidarea sistemelor de asistență medicală, sprijin financiar pentru companii și șomajul, acestea nu ar trebui să renunțe la investițiile pe termen lung în domenii eșențiale ca educația.
Totodată, pentru tinerii din medii dezavantajate, situația economică se deteriorează constant. De la începutul pandemiei, unul din șase tineri au încetat să mai lucreze. Peste 40% dintre tinerii angajați se aflau în sectoare puternic afectate de COVID-19 și aproape 77% erau în economia informală, acest lucru făcându-i să fie foarte vulnerabili atunci când companiile au fost închise sau mutate în online.