Cu ocazia Zilei Naționale a României și din dorința de a aduce în atenția românilor unele dintre cele mai apreciate mărci autohtone de bunuri de larg consum, Auchan lansează Clubul Mărci Emblematice Românești. Prin acest proiect, compania își propune să dezvolte, pe termen lung, acțiuni menite să evidențieze mărcile înființate pe plan local și care se bucură de o îndelungată tradiție, în unele cazuri chiar și de peste un secol.
„Ne propunem să celebrăm cele mai longevive mărci românești care se regăsesc în casele și inimile românilor de zeci și chiar sute de ani. Gândit pe termen lung, acest proiect are misiunea de a aduce în atenția consumatorilor produse și mărci tradiționale românești, sprijinind, astfel, și producătorii locali mai tineri în a-și construi un istoric cât mai îndelungat și de a intra în clubul mărcilor cu tradiție de peste 100 de ani. Pe această cale, lansăm o invitație către partenerii noștri de a se alătura acestei inițiative de recunoaștere și susținere a brandurilor locale, un proiect pe care îl considerăm nu doar util, ci și necesar pentru piața de retail”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan Retail România.
Peste 15 mărci românești active pe piața locală au un istoric de peste 100 de ani
Din sute de mărci de bunuri de larg consum înființate în România înainte de 1989, aproimativ 50 mai sunt și astăzi prezente la raft. Din totalul celor active, cele mai multe sunt prezente în gamele de bere, acestea fiind urmate de produse din categoriile de bunuri alimentare și vinuri. De asemenea, peste 15 mărci românești au reușit să treacă testul timpului, înregistrând un istoric de peste 100 de ani.
Potrivit unei analize realizate de retailer, zeci de mărci emblematice românești de produse de larg consum mai sunt și astăzi prezente pe rafturile din magazine, acestea acoperind categorii precum: bere, bunuri alimentare, dulciuri, mezeluri și produse din carne, vinuri, cosmetice, băuturi răcoritoare, lactate și detergenți. Din totalul mărcilor active în prezent, aproape jumătate sunt prezente și pe plan internațional.
Clubul Mărci Emblematice Românești înființat de Auchan include, pentru început, peste 30 dintre cele mai renumite mărci locale, din diverse categorii de consum: Băneasa, Dacia Plant, Făgăraș, Kandia, Măgura, Plafar, Poiana, Rom, SanoVita, Scandia, Unisol (Băcănie), Bergenbier, Borsec, Bucegi, Bucovina, Ciucaș, Cotnari, Timișoreana, Ursus, Zarea (Băuturi), Albalact, Napolact (Brânzeturi și Lactate), Caroli, Cris-Tim, Matache Măcelaru (Mezeluri), Dero, Doina, Farmec, Gerovital, Loncolor, Nufăr, Triumf (Detergenți și produse de îngrijire personală). În etapele viitoare, clubul va fi dezvoltat constant, vizând atragerea a cât mai multor mărci autohtone, atât mai vechi cât și mai noi, care să beneficieze de acțiuni comerciale și prezentare specială în cadrul rețelei Auchan, în beneficiul tuturor românilor.