Economic, Stiri Brasov

În plină pandemie, Sergiana a deschis două magazine, a lansat un program de livrări pentru reţeaua de comerţ şi a inaugurat un restaurant în cadrul AFI Brașov

Reţeaua de magazine Sergiana, parte a grupului cu acelaşi nume, are astăzi 58 de unităţi sub trei formate – supermarketuri, proximitate şi magazine specializate în vânzarea de carne şi preparate din carne. Grupul Sergiana include pe lângă operaţiunile de retail şi producţie, agricultură, creşterea animalelor şi activităţi HoReCa 

„Din punctul de vedere al formatului, reţeaua de retail Sergiana este eterogenă, iar asta nu este doar o consecinţă a dezvoltării pas cu pas, ci şi o măsură a interesului companiei de a-şi extinde zona de acţiune ori de câte ori a întrezărit o oportunitate în acest sens, iar pentru asta formatul magazinelor a fost adaptat spaţiilor comerciale considerate utile. Sergiana Prodimpex operează trei categorii de magazine“, spun oficialii companiei.

Două dintre acestea sunt modele tradiţionale, unul fiind magazinul specializat de carne şi preparate din carne, iar al doilea fiind magazinul de proximitate, un market cu predilecţie alimentar. „Referitor la magazinul specializat, este importantă menţiunea că o parte dintre acestea sunt puncte de comer­cializare Sergiana inserate în unităţile marilor reţele de super sau hipermarketuri. Vorbim de puncte unde de la layout la utilare şi personal totul este Sergiana, bineînţeles în condiţii agreate cu partenerii.“

Un exemplu în această direcţie este derularea unui proiect cu reţeaua Kaufland, adaugă oficialii de la Sergiana. Al treilea format de magazin prezent în reţeaua Sergiana este cel de supermarket. Din punct de vedere dimensional, cele trei formate au suprafeţe ce variază între 50 şi 500 mp.

„Cu toată conjunctura dificilă generată de implicaţiile crizei sanitare, Sergiana Prodim­pex a continuat programul de extin­dere a reţelei de magazine în 2020. Astfel au fost inaugurate două puncte comerciale, unul fiind integrat în Kaufland Făgăraş, în timp ce al doilea este situat în Stupini, o localitate care a devenit de câţiva ani unul dintre cartierele Braşovului.“ În aceeaşi perioadă Sergiana a închis un magazin. 

Spre comparaţie, anul trecut compania cu sediul în Braşov a inaugurat trei magazine noi, în timp ce relocările şi închiderile au urcat la cinci unităţi.  „Dar aceşti indicatori nu acoperă 100% dina­mica reţelei. Asta pentru că 2019 a fost anul în care compania a lansat programul de re­modelare a standurilor din Kaufland, proces ce a presupus proiectarea unui layout nou, plus realizarea unui proiect pilot pentru for­ma­tul de stand care include şi un punct gastro.“

Tot în 2019 aceste proiecte au şi început să fie implementate. În acest moment reţeaua de retail Sergiana numără 58 de magazine, spun oficialii companiei.

„Sergiana vinde şi prin unii dintre marii retaileri, însă colaborarea cu aceştia a început mai târziu decât procesul de dezvoltare a reţelelor proprii de retail şi distribuţie. În consecinţă, cei doi vectori de comercializare a produselor – reţelele proprii şi marii retaileri – se află în stadii diferite de dezvoltare, cele două segmente fiind caracterizate de grade de dispersie şi volume diferite.“ Sergiana a optat în primul rând pentru posibilitatea de a controla întregul circuit pe care îl parcurge un produs. Unul dintre motivele care au stat în spatele acestei decizii este viteza cu care se închidea circuitul financiar, în anii în care presiunea investiţiilor era uriaşă.

Datele problemei sunt altele acum decât în urmă cu 20 sau chiar 15 ani, iar Sergiana îşi dirijează atenţia şi către marii retaileri, spun oficialii companiei. „În acest sens sunt elocvente colaborările cu Kaufland, Carrefour, Mega Image sau Cora. Totodată, reţeaua comercială proprie a Sergiana este în permanenţă subiectul unor proiecte de dezvoltare, iar dezvoltare se traduce în acest caz nu numai prin deschideri de magazine, ci şi prin remodelare de format, modernizări şi relocări.“

Sergiana a început ca o mică afacere de familie în 1992. Primul pas a fost o brutărie construită în satul Poiana Mărului, în Judeţul Braşov. Brutăria a avut rezultate, astfel că următorul pas a fost carmangeria realizată tot în aceeaşi localitate. Primele produse şi preparate din carne cu marca Sergiana Poiana Mărului au apărut în decembrie 1994.

„Au urmat ani cu un ritm de dezvoltare accelerat, cu investiţii masive şi realizări. Sergiana  producea preparate din carne, propunându-şi să valorifice tradiţiile zonei în acest sens, iar asta însemna inclusiv asigurarea materiei prime prin resurse proprii. În acelaşi timp se alocau resurse şi pentru dezvoltarea reţelelor proprii de comercializare a acestor produse.“ Astăzi Sergiana Grup este un grup de firme cu circa 1.400 de angajaţi, iar companiile integrate în această structură de afaceri operează în diverse domenii, de la cultura plantelor cerealiere şi producerea de furaje, continuând cu creşterea animalelor, abatorizarea, procesarea cărnii, reţele de magazine şi distribuţie, restaurante şi organizarea de evenimente, spun oficialii companiei.

Cea mai mare firmă din grupul Sergiana, controlat de antreprenori locali, este potrivit datelor ZF Sergiana Prodimpex, cu afaceri de 187 mil. lei, plus 10% şi 728 de salariaţi anul trecut.

„Principala activitate este cea care a constituit nucleul de dezvoltare: producţia de carne şi preparate din carne. Sergiana a modernizat şi a reutilat, practic a reconstruit unitatatea de producţie din Poiana Mărului, iar programele de investiţii continuă.“

Ce impact a avut pandemia asupra businessului? Acest eveniment s-a resimţit diferit în ceea ce priveşte diferitele activităţi din grup.

„În mod cert, ca în toată lumea, pandemia a lovit industria ospitalităţii, deci şi restaurantele din Grup suportă reculul drastic înregistrat de acest domeniu.“ Ca o reacţie de limitare a efectelor crizei sanitare, activitatea acestora s-a orientat parţial către sectorul de livrări. În acest sens s-a organizat un serviciu propriu de livrări, însă activitatea se derulează şi prin colaborări cu operatori specializaţi. „Cu toate acestea, nu putem compara nivelul actual al activităţii cu media anilor trecuţi.“

Partea de comercializare a cărnii şi a produselor din carne, comerţul cu produse alimentare, a avut o evoluţie pozitivă. În termeni comparativi cu anul trecut, în primele 9 luni din 2020 businessul a înregistrat o creştere medie a vânzărilor de 9%. 

„Referitor la investiţii, Sergiana a căutat să păstreze ritmul pe care şi l-a propus înainte de declanşarea pandemiei. Astfel, chiar şi în sectorul HoReCa, Sergiana a finalizat proiectul unui nou restaurant tradiţional, restaurant care a fost deschis în cel mai  nou centru comercial din oraş, AFI Braşov, a cărui inaugurare a avut loc în octombrie.“ Tot în AFI, Sergiana este prezentă cu partea de produse din carne în standul dedicat producătorilor locali.

„În ceea ce priveşte programul de remodelare a punctelor noastre din reţeaua Kaufland – care este tot un proiect de investiţii – am reuşit să îl derulăm conform calendarului propus. Toate acestea au fost posibile prin redimensionarea resurselor şi reorganizarea întregii activităţi, cu respectarea reglementărilor care vizează sănătatea clienţilor şi a angajaţilor noştri.“

Totodată, Sergiana a organizat un serviciu de delivery şi pentru partea de retail alimentar, serviciu care operează în Braşov, şi a  intensificat pregătirile pentru lansarea sectorului de comerţ online, sector care va completa în curând divizia comercială a grupului.

„Cea mai evidentă schimbare în ceea ce priveşte comportamentul de consum este utilizarea din ce în ce mai mult a serviciilor de tip delivery, în acest sens fiind certă creşterea comerţului online.“ În zona tradiţională, la raft, se observă o creştere a atenţiei pe care clienţii o acordă produselor ambalate şi selectării acestora pornind de la informaţiile de pe etichetă.

„În acelaşi timp, putem spune că atenţia clienţilor pare îndreptată spre produsele fără, sau cu conţinut scăzut de aditivi alimentari.“

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

DJ Pascal va fi înmormântat la Predeal, în absența familiei. Prietenii apropiați și câteva cluburi vor suporta cheltuiala serviciilor funerare
Mama şi sora dj-ului Pascal Di Fazio au semnat o procură prietenilor acestuia pentru ca trupul neînsufleţit să fie scos
S-a deschis centrul de vaccinare anti-COVID de la Căminul de Bătrâni din Noua. Acesta are o capacitate de 60 de
Al doilea centru de vaccinare deschis de primăria Brașov funcționează de astăzi la Căminul pentru Persoane Vârstnice din Noua, pe
Pistele de biciclete metropolitane, în dezbatere. Vicepreședintele CJ Brașov speră ca până în 2024 să poată veni de la Prejmer
Primăria Brașov a fost astăzi gazda unei noi întâlniri a reprezentanților autorităților județene, locale, ai ADR Centru, organizațiilor non-guvernamentale, agențiilor
Incidența COVID-19, în creștere pentru a treia zi consecutiv: 2,71 la mia de locuitori în județ și 3,65/1000 în municipiul
Incidența cazurilor de COVID-19 este în creștere pentru a treia zi consecutiv și a ajuns astăzi la 2,71 la mia
„Frumoasa din Pădurea Adormită” și „Un cântec istoric… bătrân ca Unirea”, în acest weekend, la Opera Brașov
Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, de la ora 11.00, cei mici sunt invitați în fața ecranelor pentru a urmări un spectacol
Ce au mâncat românii în pandemie? Alimentele ambalate și mâncarea deja preparată, printre preferințele acestora
În contextul pandemiei de COVID-19, dar și ca urmare a bugetelor limitate, românii au ales să își pună în coșuri
STUDIU 54% dintre angajații români se gândesc să își schimbe locul de muncă, iar 28% chiar au făcut pași concreți
Mai bine de jumătate dintre angajații români, respectiv 54%, spun că se gândesc să își schimbe locul de muncă în
Cum poți trece peste cea mai deprimantă zi din an? Un club din Brașov vine cu o ofertă de nerefuzat,
Astăzi este cea mai deprimantă zi a anului, iar un club vrea să-i scoată pe brașoveni din drepresie oferindu-le o
COVID: Pe fondul testării reduse din weekend, Brașovul a descoperit doar 35 de infectări/ În țară au fost raportate 1.509
În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.509 cazuri noi de persoane infectate
Ce furnizori au în prezent cele mai bune oferte la gaz. Economia lunară poate fi substanțială dacă schimbi furnizorul „clasic”
În momentul de față există câteva oferte de gaze naturale pentu consumatorii casnici care sunt mult mai atractive pentru cei
Edilii săceleni au finalizat amenajarea a două centre de vaccinare anti-COVID. Deocamdată, acestea rămân de „decor”, în condițiile în care
Săptămâna trecută, a fost finalizată dotarea celor două centre de vaccinare împotriva COVID-19 de la Policlinica Municipiului Săcele și de
Clienții Electrica Furnizare pot încheia noile contracte în piața concurențială doar cu buletinul
Clienţii persoane fizice ai Electrica Furnizare pot încheia contracte în piaţa concurenţială doar cu buletinul. Modalitatea simplificată este valabilă atât
VIDEO O ursoaică dă „proba la garduri” pentru a ajunge la tomberonul din curtea unei case
O ursoaică a fost filmată în Bușteni când sare un gard ca să ajungă la tomberon, în căutare de hrană.
Minus 21,5 grade Celsius la Bâlea Lac. Stratul de zăpadă a sărit de doi metri
Minus 21,5 grade este minima istorica inregistrata in cursul noptii de duminica spre luni, 18 ianuarie, la peste 2.000 de
STS anunță că platforma pentru programare la vaccinarea anti-COVID a picat din nou
Platforma informatică pentru programare la vaccinare anti-COVID nu este disponibilă în urma unor probleme tehnice apărute luni dimineaţă, informează Serviciul
O pensionară, prima persoană care s-a vaccinat la Brașov în etapa a doua a campaniei de imunizare
Primul pacient vaccinat în municipiul Brașov în cadrul etapei a II-a de vaccinare împotriva COVID-19 a fost o doamnă (foto
STUDIU Unul din trei pacienți cu COVID-19 se întoarce în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de
Aproape o treime dintre pacienții care s-au vindecat de Covid-19 ajung înapoi în spital în următoarele 5 luni, iar unul
Compania brașoveană Apemin Zizin a investit anul trecut 2,9 milioane de euro în retehnologizare și extinderea capacității de producție
Apemin Zizin, producător de apă minerală naturală din judeţul Braşov, deţinut majoritar de familia Lazăr, care realizează anual venituri de
După o carieră în HR, o brașoveancă a lansat brandul „Flori la Castel”, prin care vrea să readucă la viață
Cristina Moldovan, designer florist la bază, a împletit două pasiuni într-un singur nume – Flori la Castel. Adică un semnal
Au apărut racheții pe piața energiei: În plină pandemie, umblă din casă în casă pentru a-i convinge pe bătrâni să
Liberalizarea pieței energiei a dat naștere unor noi situații ilegale. Companiile au început să trimită pe teren oameni care să