Economic, Stiri Brasov

Ursus Breweries a investit 10 milioane de euro în dezvoltarea capacității fabricii de la Brașov. Brandul brașovean „Ciucaș” rămâne în topul vânzărilor

Ursus Breweries, lider pe piaţa berii din România, cu afaceri de aproape 2 mld. lei (circa 420 mil. euro) în 2019 şi trei fabrici pe plan local, a investit peste 30 de milioane de euro în acest an în creşterea capacităţii de pro­duc­ţie şi într-un depozit, în pofida contextului actual. Planurile companiei vizează în continuare investiţii în dezvoltarea busi­nessului.

„An de an creştem capacitatea de producţie şi ne dorim ca angajaţii noştri să aibă condiţii de muncă ca în Vestul Europei. Anul acesta am terminat o investiţie într-o linie nouă ce a prevăzut creşterea capacităţii fabricii din Braşov şi am făcut un depozit modern, investiţiile din 2020 fiind de peste 30 de milioane de euro în con­diţiile actuale. Inves­tiţiile noastre anuale sunt ma­jore şi continuăm să investim în România“, a spus într-un interviu acordat ZF Dragoş Cons­tan­tinescu, preşe­din­tele Ursus Breweries. Investiția de la Brașov se cifrează la circa 10 milioane de euro.

Prin creşterea capacităţii de producţie, compania vrea să crească şi exporturile directe. Timişoreana, cel mai vândut brand de bere, ajunge în principal în Republica Moldova, unde se şi produce local, dar şi celelalte sortimente ajung în magazine mici deţinute de români în străinătate, însă indirect. „Ne dorim să creştem exportul, dar nu prevedem un moment în care exportul să însemne foarte mult din vânzări.“

Dragoş Constantinescu face parte din echi­pa Ursus din 2019, când s-a întors din străi­nătate, unde a locuit mai bine de 20 de ani, din care 17 a lucrat în industria tutunului pentru British American Tobacco. De asemenea, el este responsabil şi de busi­nessul Asahi, proprietarul japonez al Ursus Breweries, în Ungaria. Acesta spune că „2020 a fost un an dificil, dar nu aşa de rău cum credeam“, pentru că restricţiile impuse sectorului HoReCa au avut impact major asupra businessului, deoarece un sfert din pro­ducţia de bere a companiei era comer­cializată în acest sector. „N-am reuşit să re­cu­perăm complet pierderile din HoReCa, dar am avut o creştere în comertul modern şi tradiţional, care a compensat în mare parte.“

„Putem rămâne pozitivi, pentru că 2020 ne-a provocat să ne îmbunătăţim. 2020 a fost un an cu suişuri şi coborâşuri, iar din punct de vedere al cifrei de afaceri vom fi sub nivelul anului trecut, dar nu cu mult, însă profitabilitatea va fi mult mai mică. Avem aşteptări mari de la 2021. Anul acesta, pandemia ne-a prins nepregătiţi, dar acum nu mai este o surpriză“, a afirmat Dragoş Constantinescu.

În prima parte a anului 2020, compania a produs mai puţin decât anul trecut, iar în a doua jumătate a anului volumele produse s-au apropiat de cel din 2019, dar reprezentanţii Ursus cred că lunile noiem­brie şi decembrie s-ar putea să fie afectate de noile măsuri luate de autorităţi. „Piaţa berii a avut o scădere de 7% în primele şase luni, iar acum observăm o încetinire.“

Cu toate acestea, Timisoreana, Ciucaş şi Ursus sunt unele dintre cele mai vândute branduri de bere din România şi reprezentanţii Ursus Breweries estimează că au o cotă de piaţă care se apropie de 40%. 

„Din 13 martie, de şapte luni, toţi angajaţii de la birou lucrează de acasă. Ne-am adaptat mult mai bine decât credeam că este posibil. Totul a fost organizat într-o singură zi. Ne-au ajutat focusul şi priorităţile clare, printre care siguranţa angajaţilor şi a partenerilor, pentru continuitatea în business. (…) La fabrici şi depozite am schimbat complet modul de lucru, am restricţionat vizitele din exterior şi i-am rugat pe angajaţi să stea acasă, dacă nu se simt bine“, menţionează Dragoş Cons­tan­tinescu, care conduce o companie cu peste 1.500 de angajaţi.

Totuşi, el susţine că au privit 2020 ca o continuare a activităţii de anul trecut şi în acest an compania a pus pe piaţă produse noi, precum Ursus Cooler cu gust de cireşe şi de grepfruit, Ursus Specialităţi – Retro Carpatin, Pale Ale Panda, Black Grizzly, iar Timişoreana a primit alte haine.

De asemenea, la sfârşitul lunii sep­tembrie, compania a deschis o microberărie de bere craft la Cluj-Napoca,– Bârlog, iar acolo există şi un pub şi un ma­gazin de suveniruri. Este o fabrică construită de la zero, în care Ursus a investit 10 milioane de euro. „Momentan, avem doar trei variante de bere, dar vom mai scoate sortimente noi.“

„Consumatorii cereau o astfel de fabrică, pe de o parte, dar a fost şi o ini­ţiativă internă, pe de altă parte, pentru că voiam să facem ceva diferit. Acum se ocupă 17 per­soane de acest start-up, iar feedbackul clienţilor a fost pozitiv. Suntem deschişi şi la colaborări cu mici producători de bere, pentru că vrem să vindem în magazinul nostru şi produse de la com­petitori“, a adăugat Dragoş Cons­tantinescu.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Marius Dunca: Voi demisiona din Parlament în ultima zi de mandat pentru a nu beneficia de pensie specială!
Senatorul Marius Dunca a anunțat în urmă cu puțin timp că își va da demisia din Parlament în ultima zi
Toți parlamentarii USR își vor prezenta azi demisia pentru a nu beneficia de pensie specială
Toți parlamentarii USR își vor prezenta azi demisia pentru a nu beneficia de pensii speciale, conform unei știri Hotnews confirmată
Francezii de la Leroy Merlin au dat cinci milioane de euro pe clădirea Praktiker unde vor deschide al doilea magazin
Francezii de la Leroy Merlin au plătit 5,088 milioane de euro pe clădirea Praktiker din Brașov, intenționând să deschidă un
În plină pandemie, Sergiana a deschis două magazine, a lansat un program de livrări pentru reţeaua de comerţ şi a
Reţeaua de magazine Sergiana, parte a grupului cu acelaşi nume, are astăzi 58 de unităţi sub trei formate – supermarketuri,
Primăria Brașov se apucă de „afaceri imobiliare” și vinde un teren din Craiter
În ședința Consiliului Local Brașov din această vineri ar urma să fie dezbătut un proiect de hotărâre ce vizează vânzarea
Dotarea sălii de sport pentru persoanele cu dizabilități, în impas, din cauza lipsei ofertelor de la furnizori. Valoarea echipamentelor, estimată
Prin Programul de bugetare participativă lansat în acest an de Primăria Brașov, sala de sport de la fostul Liceu Astra
Fermierii de la Bio Carpathia deschid un magazin mobil la Brașov/ „Testăm conceptul la noi acasă, după care ne putem
Cooperativa agricolă Bio Carpa­thia, formată din 22 de fermieri care produc lapte, carne, fructe, legume şi miere, îşi pro­pune să
Spitalul Militar „Regina Maria” Brașov devine centru regional de depozitare a vaccinului anti-COVID
Ministerul Apărării Naţionale a transmis, luni seară, după ce preşedintele Klaus Iohannis a anunţat că instituţia se va ocupa de
Prefectul Văsii îi amenință pe cei din HoReCa cu dosare penale dacă nu respectă legislația COVID-19
Prefectul județului Brașov, Mihai Cătălin Văsii, a trimis astăzi o adresă către administratorii structurilor de primire turistice din județ. „Având
37 de piloți amatori și-au testat mașinile pe un traseu de lângă fostul Stadion Municipal. Conducătorul unui Audi S3, câștigătorul
A treia etapă a sezonului cu numărul șase Promo Rally powered by Total s-a desfășurat Duminică, pe tradiționalul traseu amenajat
Anchetă disciplinară la Spitalul de Pneumoftiziologie, după ce în spațiul public au apărut informații cu privire la o „afacere funerară”
În spațiul public au fost vehiculate informații potrivit cărora la Spitalul de Pneumoftiziologie s-ar face afaceri pe seama persoanelor decedate
Auchan va începe să vândă smartphone-uri recondiționate la prețuri reduse
În Auchan Titan și Auchan Drumul Taberei, din București, se desfășoară un proiect pilot în care sunt comercializate peste 10
Cărți la împrumut de la Bibliotecă, printr-un pachetomat asemănător easy-boxurilor. Le aduceți înapoi când se redeschide instituția pentru public
Biblioteca Județeană „George Barițiu” a achiziționat un pachetomat pentru cărți pentru sediul central, un fel de aparat de tipul easy-boxurilor
O nouă licitație, de peste 420.000 de lei, pentru a creiona regulile de urbanism în zona centrală. Proiectantul desemnat inițial
Primăria Brașov a lansat procedura de achiziție pentru  actualizarea Planului urbanistic zonal „Zona istorică Braşovul Vechi” şi a Planului urbanistic
Magnolia își lansează propriul serviciu de delivery, fără taxe de livrare, în condiții de maximă igienă și siguranță
Magnolia Delivery îți aduce food-courtul acasă. Tu comanzi liniștit orice ai poftă din meniurile Cartofisserie, Dei Frati, Haplea, MaPizza și chiar și Electric, iar Magnolia Delivery îți livrează
Consumatorii de gaz vor finanța prin facturile lor noile racordări la rețea. Guvernul nu are încă o estimare a sumelor
Guvernul nu are în momentul de față o estimare a sumelor pe care consumatorii de gaz le vor plăti ca
Și linia RATBV 9, cu traseul Rulmentul – Coresi – Independenței – Municipal, va fi electrificată/ Al 17-lea autobuz electric
După ce zilele trecute a fost livrat către RATBV cel de-al 17-lea autobuz electric SOR, începând de joi, 26 noiembrie
Polițiștii brașoveni au amendat 25 de persoane care au ieșit la plimbare noaptea pentru „a admira peisajul hibernal”
Polițiștii au desfășurat în weekend noi acțiuni de verificare a respectării măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în zone
COVID-19: 302 cazuri noi la Brașov, care ajunge la 16.993 de îmbolnăviri/ În țară au fost depistate 4.207 cazuri noi
Până astăzi, 23 noiembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 422.852 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID
IMM-urile brașovene care vor să se dezvolte pe piața rusă pot participa gratuit la un webinar online organizat de CCIBV
Camera de Comerț și Industrie Brașov, împreună cu Camera de Comerț și Industrie Moscova- Comisia pentru afaceri Externe, organizează un