La 13 decembrie intră în vigoare noul Mers al Trenurilor și unele lucruri se vor schimba. Între Brașov și București va circula cel mai rapid tren din ultimele patru decenii între aceste două orașe, iar de la Brașov la Constanța va exista un tren care face sub 4 ore și jumătate.
Câteva trenuri vor avea mers de Intercity, însă vor figura în Mersul Trenurilor ca InterRegio (ceea ce este bine, fiindcă biletele de IC ar fi fost cu 40-50% mai scumpe. De exemplu, IR 1688 va face doar două ore și șase minute de la Brașov la București Nord, cel mai mic timp de parcurs din 1978 încoace între cele două orașe. Trenul pleacă de la 7.05 din Brașov și ajunge la 11,25 în Constanța. Perechea sa pleacă la 17.00 din Constanța și ajunge la 21.23 la Brașov, oprind doar la București Nord și Predeal. Față de parcursul actual, timpii vor fi cu 50 – 60 de minute mai mici.
Pe grupurile de profil au fost numeroase discuții dacă era mai bine ca trenurile să oprească la Sinaia sau la Ploiești, sau dacă ar fi fost mai bine să nu intre în Gara de Nord, ci să treacă doar prin Băneasa. Cert este că va fi un tren rapid. Se menține trenul IR 1586 care va pleca din Constanța la 5.30, dar va ajunge în 5 ore și 15 minute la Brașov, oprind în 13 stații, față de două la trenul cu mers de Intercity.
În schimb,pPe magistrala 400, de la Brașov la Baia Mare drumul va dura aproximativ 9 ore și jumătate via Miercurea Ciuc – Toplița (23.54 – 9.20), iar pentru la întoarcere timpii sunt Baia Mare (17.50) – Brașov (3.46), aproape 10 ore, 458 km. Fiind un traseu cu multe porțiuni montane, zonele unde trenurile ating 90-100 km/h sunt extrem de puține (lângă Sf Gheorghe, lângă Miercurea Ciuc, lângă Gheorgheni, spre Baia Mare).