Regulile examenului de Rezidențiat 2020 au fost publicate în Monitorul Oficial cu doar o lună și 10 zile înainte de examenul propriu-zis, cea mai importantă modificare fiind introducerea depunerii dosarului exclusiv prin poștă sau curier.
Înscrierile încep de joi, 8 octombrie, iar dosarele vor putea fi trimise prin poștă până pe 20 octombrie. Acestea vor putea fi depuse exclusiv prin postă sau servii de curierat, cu confirmare de primire. Candidații care nu vor trimite copiile legalizate de documente își pot certifica actele la orice Direcție de Sănătate Publică din România, conform edupedu.ro.
Dosarul trebuie să conțină:
1.
cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa
– numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum și toate prenumele
candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau pașaportul cu care
se va legitima la intrarea în sală, aflate în termen de valabilitate;
– centrul universitar și domeniul pentru care concurează;
– acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea rezultatului pe internet;
– declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal,
respectiv că datele vor fi tratate confidențial, în conformitate cu prevederile
Regulamentului general privind protecția datelor (RGPD) nr. 679 din 27 aprilie
2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea
datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu
modificările și completările ulterioare;
2. copia buletinului, cărții de identitate sau a pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, precum și data nașterii);
3. copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenții promoției 2020 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată a adeverinței privind promovarea examenului de licență;
4. adeverința (original) eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți și specialiști;
5. certificatul medical (original) privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează;
6. copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma de licență, dacă este cazul;
7. chitanța de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătății (n.r. a fost majorată cu 100 de lei – aici detalii) și se achită în contul ministerului, care va fi indicat prin anunțul de concurs.
Repartizarea candidaților pe săli se va face diferențiat, pe domeniile pentru care sau înscris, de către fiecare universitate de medicină și farmacie, respectând prezenta metodologie și ergulile epidemiologice impuse. Aceștia vor afla sala și ora începerii probei de concurs la data de 12 noiembrie. De asemenea, cu cel puțin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se va afișa lista candidaților repartizați în sala respectivă.