În ultimele 9 luni ale lui 2020, peste 10.000 de IMM-urile și companii startup au făcut angajări, acest număr fiind cu aproximativ 20% mai mic decât aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru se datorează atât închiderii unor business-uri din această categorie, cât și deciziei celor care au rezistat de la bloca planurile de expansiune.
Totodată, numărul companiilor nou înființate în acest an a fost cu 30% mai mic decât în 2019, domeniile care au avut cele mai multe startup-uri fiind energie și gaze, având în vedere liberalizarea recentă a pieței gazelor, dar și transport și logistică, datorită creșterilor numărului de comenzi online.
„Ultima jumătate de an a fost ca o probă de foc pentru toată lumea, însă companiile mici și cele de tip startup au dat dovadă de o capacitate extraordinară de a se reinventa și de a rezista, în special în condițiile în care nu au avut în spate resursele pe care le au multinaționalele. Iar ritmul în care au continuat să facă angajări este un bun barometru al felului în care au reușit să reziste. Pentru eJobs reprezintă o categorie foarte importantă de clienți, pe care vrem să-i sprijinim în continuare. De aceea, în perioada 28 septembrie-28 octombrie, toate companiile cu maximum 100 de angajați care vor să facă recrutări au acces la un nou tip de anunț, anunțul startup, cu valabilitate de 14 zile și un preț special. Este important ca și IMM-urile și startup-urile să primească un stimul care să îi ajute să-și deblocheze angajările și să fie la fel de vizibile în ochii candidaților precum multinaționalele”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România, conform startupcafe.ro.
Pe fondul crizei pieței muncii generate de pandemie, companiile multinaționale au fost considerate mai stabile decât cele mici sau startup, acest lucru observându-se în numărul de trei ori mai mare de aplicări pe care un job într-o multinațională îl primește comparativ cu un loc de muncă similar într-o companie mai mică.
„Dacă într-un clasament general al celor mai activi angajatori de anul acesta pe primele locuri s-au aflat retailul, call-center-ele, IT / telecom sau bankingul, startup-urile care au făcut cele mai multe angajări provin și din alte domenii precum construcții, transport / logistică, publicitate / marketing / PR. Acestora li se alătură, desigur, retailul și IT-ul”, menționează Bogdan Badea.