Stiri Brasov, Turism

O brașoveancă și-a transformat pasiunea pentru călătorii în afacere: a vizitat peste 40 de țări, iar experiențele se regăsesc pe blogul său de travel

Brașoveanca Aurelia Teslaru este blogger de călătorii, pasiunea acesteia începând să prindă contur acum 10 ani, când a plecat în prima sa excursie internațională în Barcelona. Aceasta a fost fascinată de arhitectura orașului, iar de atunci și-a propus să călătorească cât mai mult posibil pentru a descoperi locuri noi. Aurelia a vizitat 40 de țări împreună cu prietenul său,  iar experiențele pe care le-a trăit se regăsesc pe blogul Daily Travel Pill și pe contul de instagram cu același nume.

1. Cum a început totul?

Amândoi am lucrat în corporații în București, eu în publicitate și marketing, iar Dan ca programator. Pot spune că sunt norocoasă. La fel ca și mine, Dan este și el pasionat de călătorii, însă, înainte să ne cunoaștem, niciunul dintre noi nu călătorise foarte mult.

La începutul relației, am mers în câteva city-breakuri, iar după ce am prins gustul călătoriilor, am început să mergem în excursii mai lungi în Europa. Așa am reușit să vizităm țări precum Slovacia, Slovenia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Olanda, Cehia, Austria și multe altele. Reușisem să vedem o mare parte din Europa.

Acum aproximativ 2 ani, ne-am hotărât să ne luăm lumea-n cap și să plecăm într-o excursie mai lungă în Asia. Nu ne-am gândit niciodată că această excursie va dura un an și jumătate, dar ne bucurăm enorm că am avut ocazia să vizităm atâtea locuri minunate.

2. Ce anume te-a determinat să faceți această călătorie timp de un an și jumătate?

Deși eram amândoi multumiți cu job-urile noastre, am vrut să avem libertatea de a petrece mai mult timp în locurile pe care le vizităm. Ne-am dorit să încercăm un alt stil de viață și să vedem cum este să călătorești cu rucsacul în spate.

La început am luat în glumă ideea de a călători full-time, dar ne-am dat seama în timp că putem face acest lucru cu economiile pe care le avem. Ne-au inspirat zeci de bloggeri și vloggeri de travel care păreau că traiesc o viață mai împlinită și mai fericită.

A fost un salt uriaș pentru noi să renunțăm la joburile noastre pentru a pleca în lume. Practic am renunțat la stabilitatea financiară și la zona noastră de confort pentru necunoscut însă, cred cu mâna pe inimă că a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o vreodată.

3. În ce țară ai călătorit pentru prima dată și ce te-a atras la aceasta?

Prima țară pe care am vizitat-o în Asia a fost Thailanda, deoarece are o infrastructură foarte dezvoltată pentru turiști. Mă refer la transport, cazare, restaurante și asa mai departe.Am aterizat în Chiang Mai, după care am vizitat Chiang Rai și Bangkok.

Am petrecut aproape o luna în Cambodia, 2 luni în Vietnam, câteva săptămâni în Malaezia și Singapore, iar mai apoi 2 luni în Bali. În perioada ce a urmat, am reușit să mai vizităm Myanmar, Laos, China, Coreea de Sud, Japonia și Filipine.

4. Care este bugetul în care v-ați încadrat în acest un an și jumătate în care ați vizitat 12 țări?

De când am plecat de acasă, ne-am propus să ne încadrăm în 1.500-2.000 de dolari pe lună. Nu știam exact care sunt prețurile și dacă acest buget este fezabil însă, în mare parte, am reușit să ne încadrăm în această sumă.

Excepție au făcut Coreea de Sud și Japonia, niște țări extrem de scumpe. Am știut că aici vom depăși bugetul, dar ne-am asumat acest lucru. Mi-am dorit foarte mult să vizitez granița cu Coreea de Nord și să vizitez orașul Nara din Japonia, unde căprioarele se plimbă nestingherite printre mașini și clădiri.

Au fost și țări unde am reușit să cheltuim mai puțin. Spre exemplu, în Myanmar am călătorit timp de o luna cu doar 1.300 de dolari și în Bali am locuit câteva luni cu un buget de aproximativ 1.200 – 1.300 de dolari lunar. Cu cât călătorești pe perioade mai lungi de timp, cu atât costurile sunt mai mici. Am învatat asta pe pielea noastră. Tocmai de aceea ne dorim ca anul viitor să plecăm din nou într-o călătorie mai lungă, de data aceasta în SUA și America de Sud.

5. Care este o locație pe care orice persoană ar trebui să o viziteze cel puțin o dată în viață și de ce?

Cred că fiecare destinație are farmecul său și merită vizitată. Totuși, dacă ar fi să aleg o locație, aceea este Bali, întrucât reprezintă combinația perfectă dintre plaje frumoase, vulcani impunători, temple spectaculoase și mâncare delicioasă. Dintre toate locurile pe care le-am vizitat până acum, Bali este cu siguranță cel mai divers și cel mai surprinzător.

Continuarea interviului o găsiți în revista fwdBV. Abonați-vă aici!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele Articole

97 de brașoveni s-au vindecat de COVID-10 în ultimele 24 de ore. Alți 29 sunt în stare gravă la Terapie
Instituția Prefectului informează că, potrivit datelor centralizate de Direcția de Sănătate Publică, situația epidemiologică privind COVID-19 în județul Brașov se
Colegiului Național „Andrei Șaguna” și Colegiului Tehnic de Transporturi au intrat, de azi, în „scenariul roșu”, cursurile mutându-se în online
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Brașov a adoptat Hotărârea nr. 33/26.10.2020, privind aprobarea scenariului de funcționare a Colegiului
P&P, un nou contract pentru administrarea parcărilor Brașovului. Din 12 noiembrie, se vor aplica tarifele majorate pe hârtie din 2017
Începând cu 12 noiembrie, parcările publice din municipiul Brașov, altele decât cele rezidențiale și cele multietajate, vor fi administrate de
35 de brașoveni au fost amendați, în ultimele două săptămâni, după ce „au confundat” parcurile și locurile de joacă cu
35 de brașoveni au fost surprinși în ultimele două săptămâni de polițiștii locali în timp ce consumau alcool pe domeniul
9 cazuri de COVID-19 în rândul personalului din creșele brașovene. 2 unități au deja activitatea suspendată, urmează ca și restul
Primăria Brașov va înainta Comitetului Local pentru Situații de Urgență propunerea de suspendare a activității creșelor pentru o perioadă de
Biroul mobil al președintelui CJ Brașov. Adrian Veștea va lua la rând toate cele 58 de localități din județ pentru
Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, a anunțat pe pagina sa de socializare că începând cu 1 noiembrie, în fiecare
Weekend „liniștit” în stațiunea Vama Buzăului: 10 bărbați, arestați pentru o încăierare
Polițiști din cadrul Serviciului de Investigații Criminale Brașov, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul
Fetiță de 12 ani violată într-un orfelinat din Brașov? Poliția face cercetări pentru a stabili dacă fapta se probează sau
O fetiță de 12 ani, instituționalizată într-un centru de plasament din Brașov, susține că a fost amenințată și violată, lucru
Creșele Brașovului rămân deschise, până la noi ordine. Decizia finală va fi luată de Comitetul pentru Situații de Urgență
Ținând cont că actualele prevederi legislative aplicate în contexul stării de alertă și al creșterii numărului de infecții cu noul
Tezele ar putea fi eliminate, indiferent de scenariul în care se află școala. Ce variante analizează Ministerul Educației
Ministerul Educației și Cercetării a anunțat astăzi că analizează posiblitatea eliminării tezelor, indiferent de scenariul în care se află o
STUDIU Românii vor să stea la casă în pandemie. Creștere de peste 54% a cererii pentru achiziția de case în
În ultimele luni, interesul pentru locuințe al românilor s-a modificat, având în vedere noul context social determinat de criza COVID-19,
Restricțiile „COVID de noapte”, la stadiul de analiză. „Să vedem efectele acestora din alte țări”
Premierul Ludovic Orban a declarat că, înainte de a se lua o decizie în România privind restricționarea circulației pe timpul
COVID-19: 54 de noi infecții depistate la Brașov. La nivel național au fost raportate 2.844 de cazuri noi
Până astăzi, 26 octombrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 212.492 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID
Direcția Socială continuă distribuția măștilor de protecție gratuite pentru brașovenii defavorizați. Ce categorii beneficiază de pachetele cu 50 de măști
Cu precădere, în această perioadă în care purtarea măștii de protecție este obligatorie atât în spațiile înschise cât și în
Comunicare deficientă a autorităților: Restaurantele din AFI se redeschid, iar cele din Coresi așteaptă o comunicare oficială din partea Comitetelor
Proprietarii restaurantelor din centrul comercial AFI Brașov au luat decizia, astăzi, de a nu mai servi mâncare la mese, ci
VIDEO Polițiștii și jandarmii au continuat raziile în județ și au amendat 335 de persoane, fiindcă nu au respectat măsurile
Polițiștii și jandarmii brașoveni au continuat pe parcursul zilei de ieri acțiunile de verificare a respectării măsurilor impuse în contextul
Deși „poporul” l-a votat, un primar din județul Brașov își pierde funcția, după un verdict final al Înaltei Curți cu
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins definitiv pe 21 octombrie recursul intentat de primarul comunei Buneşti, Mircea Pălăşan,
Nici restaurantele nu se închid. Cel puțin până miercuri/ Și cei din HoReCa așteaptă o decizie a Comitetului Județean pentru
Deși Direcția de Sănătate Publică Brașov a anunțat că municipiul Brașov a trecut de o rată de transmisie a SARS-CoV-2,
În ce condiții poate fi dată jos masca în spațiile deschise: dacă fumezi, mănânci pe stradă sau faci jogging
Persoanele din localitățile unde este obligatorie purtarea măștii de protecție și în spațiile deschise, precum Brașovul, vor putea să înlăture
Senatul Universității Transilvania decide mâine dacă va suspenda cursurile fizice, în contextul creșterii incidenței COVID-19
Senatul Universității Transilvania se va întruni mâine în ședință pentru a lua o decizie în ceea ce privește desfășurarea cursurilor,