Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism a avizat astăzi proiectul de reconversie urbană a fostei Întreprinderi de Reparații Vagoane (CFR SIRV Brașov) de pe Aleea Sânzienelor, care prevede construirea unui ansamblu de blocuri cu aproximativ 600 de apartamente.
Printre condițiile impuse dezvoltatorului au fost și cele referitoare la introducerea unui sistem centralizat de producere a energiei termice și a contorizării individuale, conform prevederilor H.C.L. nr. 227/2020. Conform acestei hotărâri, dezvoltatorii imobiliari trebuie să opteze pentru un sistem unic de alimentare cu energie termică și apă caldă pe imobil/condominiu, cu distribuție pe orizontală și contorizare individuală, sistem care să permită evacuarea emisiilor la o înălțime optimă, astfel încât calitatea aerului să nu aibă de suferit (peste limita aticului) și, în același timp, să asigure calitatea vizuală a ansamblului și coerență arhitecturală. Tot în obligațiile dezvoltatorilor intră contorizarea individuală pentru fiecare unitate de locuit, inclusiv pentru consumul de apă.
Soluția aleasă de compania care derulează acest proiect imobiliar, SC Exfactor Grup SRL, a fost de instalare a unei centrale termice pentru întregul cvartal de blocuri, cu contorizare individuală la fiecare apartament și cu implementarea unui sistem de independență energetică, astfel încât fiecare locatar își poate porni sistemul de încălzire în orie moment.
Detalii proiect:
– suprafața terenului este de 21.267 m.p;
– regim de înălțime propus = 2S+P+4E/8E;
– ansamblu este compus din 6 corpuri de clădire care descresc ca înălțime dinspre Vest spre Est de la P+8 la P+4;
– odată cu realizarea acestei investiții se creează, pentru cetățenii din zonă, acces către toate cele trei artere de circulație principale care înconjoară zona str. Hărmanului, b-dul Gării, b-dul Victoriei;
– număr total apartamente/spații comerciale: aprox. 580-600 apartamente;
– spații verzi – totalul spațiului verde va fi de 39.2% din suprafața lotului, cu mult peste prevederile PUZ-ului, de 26%. La acesta se adaugă și amenajarea de zone verzi adiacente.
– parcări: pentru a asigura o zonă de spațiu verde cât mai mare, soluția aleasă a fost de a amenaja parcările la subsol. Fiecare bloc va avea două niveluri subterane de parcări.
5 comentarii
O idee minunata… de ce sa amenajezi un parc pentru locuitorii zonei, cand poti sa faci un ghetou intre blocuri si sa aglomerezi centrul si mai mult? 600 de apartamente x minim o masina de apartament, e tot ce trebuie pentru stradutele inguste din zona…
Ce porcarie.. stradutele alea deja sunt mici, mai trantesti si un bloc de 8E.
In loc sa intindem orasul pe orizontala, il sufocam, dupa modelul Bucuresti.
Daca asa ceva primeste AC, e clar.
Suuper, exact ce mai lipsea in centrul orasului…
Așa trebuiau făcute de acum 30 de ani! Nu mai aveam tot balamucul cu centrale individuale, poluare la etajele superioare, ziduri afumate și hornuri ieșind prin toate parțile unui bloc de zici că ai de-a face cu crucișătorul Potemkin. Așa sunt și „pe-afară” și merg fără probleme. Dar atunci n-am fi avut tot soiul de regii de termoficare cu directori și toată bircrația partidelor politice angajate pe salarii barosane. Numai cu pierderile pe traseu în condiții de funcționare ideale ai putea încălzi un cartier. Dar și mai târziu e mai bine decât niciodată.
Consideram complet inoportuna construirea unui asemenea complex, care ar dubla practic numarul apartamentelor din cartierul cuprins intre b-dul Garii, B-dul Victoriei, Str. Harmanului si B-dul Kogalniceanu.
600 de noi apartamente (un “cartier” de 20.000 mp cu 6 blocuri de 8 si 4 etaje in mijlocul unuia dintre cartierele vechi ale orasului), cu cel putin 600 de noi automobile nu poate fi decat idea unui constructor ahtiat dupa bani, in nici un caz idea unui brasovean responsabil.
Ar inseamna distrugerea unuia dintre ultimele cartiere care au scapat pana acum, macar partial, de furia si lacomia constructorilor de blocuri din Brasov. Suprafetele imense ramase dupa distrugerea marilor intreprinderi nu le mai sunt suficiente dezvoltatorilor imobilari. Au trecut la indesirea blocurilor din cartierele vechi, pana la sufocare
Caile de acces in interiorul acestui cartier sunt foarte inguste si aglomerate, lipsesc locurile de parcare. De trei ori pe zi, cand parintii vin cu masinile sa preia copii de la Scoala nr. 19, este foarte greu sa circuli pe jos si aproape imposibil cu masina. A largi aceste stradute, ar insemna sa se renunte si la bruma de verdeata dintre blocuri, ca sa nu mai vorbim de haosul care va domni in cartier in cei 5-10 ani necesari traducerii in fapt a proiectului.
In loc sa construiasca un parc, o gradinita, o parcare supraetajata, dezvoltatorul indrazneste sa propuna primariei un monstru imobiliar, iar “expertii” primariei aplauda furtunos. Ca sa mascheze afacerea oneroasa la care s-au angajat, “expertii” primariei, insiruiesc o serie de conditii care chipurile ar da o nota moderna constructiilor: “sistem unic de alimentare cu energie termică și apă caldă pe imobil/condominiu, cu distribuție pe orizontală și contorizare individuală, sistem care să permită evacuarea emisiilor la o înălțime optimă, astfel încât calitatea aerului să nu aibă de suferit (peste limita aticului) și, în același timp, să asigure calitatea vizuală a ansamblului și coerență arhitecturală”.
Despre sistemul unic de alimentare cu energie termica si apa calda nu are rost sa discutam. La prima defectiune, foarte probabil si inainte, proprietarii isi vor echipa apartamentele cu centrale termice proprii, considerand ca sunt mai economice. Primaria nu le va interzice, cum nu a interzis-o nici pana cum. Asadar nici vorba de imbunatatirea calitatii aerului. Din contra, calitatea aerului se va inrautati simtitor, mai ales din cauza celor 600 de apartamente noi, cu automobilele aferente.
Dupa ce a avizat construirea monstrului urban denumit AFI pe locul fostei intreprinderi Hidromecanica, Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism care a avizat favorabil acest proiect nu mai are nici un fel de credibilitate. Avizarea favorabila a acestui nou proiect, este un argument in plus pentru demiterea comisiei, inainte de a mai aviza si alte proiecte care sa urateasca si mai mult orasul. Nu e nevoie sa fii expert in arhitectura urbana ca sa intelegi ca argumentele comisiei pentru aprobarea acestui proiect nu au fost in nici un caz de natura profesionala.