După o tentativă eșuată, CFR a reușit să găsească un proiectant care să realizeze studiul de fezabilitate pentru amenajarea unei legături feroviare între Gara Brașov și Aeroportul de la Ghimbav. „Contractul pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate a fost semnat, noi am predat planurile pentru obiectivul aeroportului, astfel că și acest proiect intră în linie dreaptă”, a explicat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.
Costul estimat pentru realizarea acestei documentații a fost potrivit anunțului de licitație de 1.428.000 de lei, cu tot cu TVA, iar întregul proiect preliminar ar urma să fie definitivat în cel mult 12 luni. Investiţia constă în realizarea legăturii feroviare între Gara Braşov şi Aeroport, linia de cale ferată dezvoltându-se pe actualul traseu Braşov – Bartolomeu – Ghimbav, din care se va desprinde la ieşirea din staţia Ghimbav, pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării. În cadrul acestui studiu de fezabilitate va fi analizată şi posibilitatea, într-o a doua etapă, a electrificării liniei de la Braşov la Aeroport, respectiv realizarea unui studiu de traseu care să racordeze această linie la viitorul terminal multimodal de la Feldioara.
8 comentarii
Mă întreb, ca și la Otopeni, cine o să meargă cu trenul la aeroport? La Otopeni, metrou da, dar n-a fost să fie. Va’să’zică, iau taxiul până la gară, mă trambalez cu bagajele prin gară, urc nenorocitele alea de scări cu trolerele în mâini, da ce-s nebun, nu mai bine merg cu taxiul până la aeroport?
E o investitie prematura si pripita din punctul de vedere al meu. Respectiva linie ar avea sens doar odata ce e pus la punct un sistem de cale ferata metropolitana viabil.
Avem autobuze electrice, trotinete electrice, si linia asta nu e electrificata ?? Tot pe aburi, ca la 1900 ??
Da dl. Munteanu ,unii vin din alte localitati mai indepartate,n-au taxiuri la indemana ca in oras.Sau vor sa mearga intr-o localitate indepartata cu gara, taxiul le este prea scump.Exista multe combinatii, care justifica o gara CFR la aeroport.
Treaba buna,succes!
E o idee buna. Practic aeroportul nu va fi disponibil doar celor din oras si celor care se deplaseaza din imprejurimi, adeseori cu trenul. Spre exemplu, Zarnesti->Brasov->Aeroport. Sau Predeal->Brasov->Aeroport, sau Sighisoara->Brasov->Aeroport sau Miercurea Ciuc->Brasov->Aeroport (da, e mai rapid cu trenul decat la Tg. Mures).
Idee buna, dar gandita prost! Mai viabil din multe puncte de vedere era sa devina aeroportul o statie de tranzit pe culoarul Bv-Sb spre exemplu. La felul cum este gandit insa, orice pasager va fi nevoit sa ajunga intr-un fel ori altul intr-una din garile din Brasov intai!
Idee buna dar nu stiu dacă este rentabila asa cum după mine Nu va fi rentabila linia Otopeni – – Gara de Nord și invers !!