Economie, Stiri Brasov

Un brașovean a dat în judecată Revolut după ce i-a fost restricționat contul. Ce solicită

Un utilizator din România a dat în judecată Revolut, la noi în ţară, după ce serviciul i-a blocat o importantă sumă transferată din contul bancar al firmei pe care o deţine către contul Revolut. El nu cere despăgubiri, dar vrea dobândă pe perioada în care contul i-a fost restricţionat. Ce spune Revolut.

„Am transferat 20.000 lei din contul firmei mele (n.red. cont deschis la o bancă din România) către contul personal din Revolut, iar acei bani au fost blocaţi fără a se da niciun motiv. Am solicitat atunci să returneze suma, fiind nevoie urgentă de bani pentru o deplasare. Nu au dat curs nici acelei cereri, i-am informat că îi voi acţiona în judecată. Iar pe baza unui precedent legal, a unui caz din Austria, unde un cetăţean austriac a dat în judecată Facebook în ţara de domiciliu a consumatorului, am acţionat şi noi în instanţă Revolut din Marea Britanie, iar acţiunea a fost acceptată de Instanţa din Braşov. Este un caz în premieră”, a declarat, pentru StartupCafe, Florin Hrituliac, utilizatorul Revolut care a dat în judecată compania fintech britanică.

El a mai subliniază că a dat exemplul precedentului din Austria pentru că de regulă până atunci nu se putea da în judecată societatea prestatoare, cum în cazul de faţă este Revolut, decât în jurisdicţia în care era înmatriculată.
„Am solicitat rambursarea sumelor către plătitor, care este o societate pe care o deţin, nu au dat curs acelei cereri şi nici nu mi-au dat vreun răspuns”.

Clientul mai speră ca acest caz să aducă mai multe modificări cu privire la drepturile consumatorilor din România.

„Aştept în primul rând să mi se plătească o dobândă pentru perioada în care nu am reuşit să îmi folosesc banii. Nu vreau nicio despăgubire din partea lor. Ideea este că această modalitate de a luat banii celor care-i ţin la ei fără a da vreun semnt este o practică ilegală şi este sancţionată de legea consumatorului. Văd că în România foarte mulţi se plâng de această problemă dar nu a făcut niciun pas în direcţia asta, de natură legală. Probabil nu cunosc legea”, spune Florin Hrituliac.

Ce spune Revolut despre acest caz

Redăm mai jos, integral, răspunsul companiei:

  • Pe data de 21 mai 2020, Revolut a restricționat contul clientului, însă, acesta putea efectua în continuare plăți cu cardul din soldul rămasă în cont – transmite compania fintech către StartupCafe.
  • Pe 9 septembrie 2020, clientul a primit un transfer care a fost blocat din cauza restricțiilor impuse anterior.
  • Din păcate, am fost informați de această situație abia pe data de 10 Septembrie când acesta ne-a contactat prin intermediul chatului din aplicație care este disponibil 24/7.
  • Am accelerat rezolvarea cazului pentru a ne asigura că accesul contului va fi redobândit pe data de 15 septembrie 2020, și că totodată fondurile blocate au fost primite în contul clientului Revolut.
  • În această situație dorim să ne cerem scuze pentru disconfortul și neplăcerile cauzate. Fondurile au fost transferate în contul său iar echipa noastră de suport este în contact cu acesta prin intermediul chatului din aplicație.

“Printre cei 13 milioane de utilizatori Revolut din întreaga lume pot exista oricând un număr foarte mic de conturi blocate. Acest lucru se poate întâmpla fie din cauza încălcării termenilor și condițiilor noastre ori parte din verificările de securitate pe care le facem continuu pentru a garanta siguranța clienților noștri. Această măsură este în conformitate cu reglementările în vigoare. Suntem conștienți că acest proces poate fi frustrant pentru clienții noștri și lucrăm în permanență pentru a debloca rapid conturile blocate, în situațiile în care acest lucru este posibil. Din păcate însă această decizie de deblocare a conturilor nu este întotdeauna în controlul nostru.

În cazul actual, verificare contului ar fi trebuit finalizată și accesul la cont redobândit complet. Din păcate întârzierea în ridicarea restricției nu a fost semnalizată până în momentul în care un depozit mai mare a fost făcut în cont și blocat. În prezent cazul a fost soluționat și clientul a recăpătat accesul complet la fondurile sale. Am dori să folosim acest prilej pentru a ne cere scuze clientului pentru această întârziere”, a declarat pentru StartupCafe un reprezentant al Revolut.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Tamás Sándor, preşedintele Consiliului Județean Covasna, îl acuză pe primarul USR al Braşovului, Allen Coliban, că „ori nu vrea, ori
Numărul de doze de vaccin administrate, în județ, până în data de 23 iulie, este de 312.682 (+485 față de
Până astăzi, 24 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.082.183 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID
Ana Maria Popescu (36 de ani) s-a calificat în finala probei de spadă de la Jocurile Olimpice de la Tokyo.
Dr. Valeriu Gheorghiţă, preşedintele CNCAV, a afirmat, sâmbătă, la Cluj, că majoritatea persoanelor diagnosticate cu COVID-19 sunt nevaccinate ș tot
Ministerul Educației a publicat sâmbătă, 24 iulie, pe site-ul admitere.edu.ro, rezultatele repartizării computerizate în învățământul liceal de stat a absolvenților
Raed Arafat, șeful DSU, a declarat, la Digi24, că, în contextul unui așteptat val patru al pandemiei, abordarea se schimbă
În timp ce jocurile olimpice de la Tokyo se desfășoară cu sălile și arenele goale, la Brașov, Biblioteca Județeană „George
Te invităm la înălțime, în Munții Făgăraș! La un festival inedit, deschis, generos, mixând nume prestigioase ieșite din avangarda naturii:
Braşovul trebuie să înveţe din criza deşeurilor din sectorul 1 al Capitalei şi trebuie să urgenteze decizia de amplasare a
Serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a anului, cele mai
Criza din domeniul sanitar a accentuat căutările de personal medical la nivel global, notează o analiză a platformei de recrutare
Elevii nu vor scăpa de masca de protecţie nici în această toamnă. Ministrul Sănătăţii a declarat că intenţia în momentul
Coordonatorul Departamentului de Comunicare din cadrul USR Brașov, Radu Hossu, îl acuză pe viceprimarul Sebastian Rusu de faptul că Brașovul
Primarul Allen Coliban și Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România, au semnat astăzi, 23 iulie, „Memorandumul de înţelegere între Municipiul
Deserturile care nu necesită coacere sunt perfecte pentru zilele de vară, perioadă în care cu siguranță nimeni nu ar prefera
Parlamentul European i-a acordat fotografului român Dávid Botond, din Odorheiu Secuiesc, premiul „Cetățeanul european 2021” pentru proiectul Geofolk, care reunește
Președintele Klaus Iohannis a promulgat proiectul de lege privind indexarea anuală, cu rata medie a inflației din anul precedent, a
Președintele Iohannis a promulgat inițiativa legislativă prin care este acordată zi liberă plătită persoanelor care se vaccinează, inclusiv elevilor, studenților
Până astăzi, 23 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.082.057 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID