Delaco Distribution, companie deţinută de grupul francez Savencia Fromage & Dairy, a înregistrat o cifră de afaceri de 417 milioane de lei în 2019, în creştere cu 7% faţă de anul anterior, însă profitul a scăzut cu 10% la 8,7 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Delaco distribuie lactate şi brânzeturi, deţine şi brand propriu, dar are în portofoliu şi branduri precum Ile de France, Elle & Vire, Lurpak, Starbucks sau Arla Protein, potrivit informaţiilor de pe site-ul firmei.
Compania situată în Codlea, judeţul Braşov, cu un număr de 410 angajaţi anul trecut, a fost înfiinţată în 1996 într-o „căbănuță” din Codlea şi de la începutul anilor 2000 s-a concentrat pe producţia şi comercializarea de produse lactate, activitatea de producţie fiind ulterior externalizată producători din România şi din alte ţări europene.
„Deşi astăzi avem peste 400 de angajaţi şi căbănuţa s-a transformat într-o amintire plăcută, am rămas la Codlea şi am devenit unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de lactate din România. (…) Continuăm expansiunea portofoliului de produse“, se arată pe site-ul firmei.
Brandul de caşcaval Delaco este şi unul dintre cele mai vândute de pe piaţă, conform datelor de la INS. Cel mai mare producător de caşcaval din România este filiala locală a nemţilor de la Hochland, potrivit sursei citate anterior.
Din anul 2010, Delaco face parte din grupul Savencia, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa mondială de brânzeturi, cu vânzări nete anuale de 5 miliarde de euro şi 4,2 miliarde de litri de lapte procesaţi, având peste 20.000 de angajaţi, filiale în 31 de ţări şi vânzări în 120 de ţări, conform datelor de pe site-ul Savencia.
Delaco este unul dintre brandurile româneşti puse pe picioare de antreprenori locali şi vândute către multinaţionale, afacerea fiind pusă pe picioare de Tudor Comăniciu, Dragoş Comăniciu, Victor Vartolomei şi Romulus Dumitru, potrivit datelor anterioare ale ZF.
Un comentariu
braavooo