Stiri Brasov, Turism

Proiect: Drumurile forestiere din Brașov vor putea fi utilizate în scop comercial, în anumite condiții. Ce categorii vor avea „liberă trecere”

Edilii brașoveni au lansat în dezbatere publică Regulamentul privind accesul pe drumurile forestiere aflate în fondul forestier proprietate publică a Municipiului Brașov și în administrarea Regiei Publice Locale a Pădurilor Kronstadt, în scopul practicării de activități individuale de turism, sportive și de recreere. Principala modificare vizează interdicția accesului ATV-urile pe aceste șosele, care vor putea fi utilizate în anumite condiții, în scop comercial și în special pentru activități sportive organizate.

Potrivit Codului Silvic, ATV-urile sau mopedele ar putea avea acces doar dacă obțin acordul șefului ocolului silvic, însă prin acest regulament se dorește inclusiv limitarea acestei posibilități . Astfel, la articolul 9 (lit. Y) din acest proiect de regulament se stipulează că: „Este interzis accesul pe drumurile forestiere cu ATV-uri și alte autovehicule antrenate de motoare termice sau electrice, cu excepția vehiculelor/autovehiculelor autorizate și a căror acces este permis în scopul îndeplinirii atribuțiilor specifice, conform legii”. Practic, odată cu aprobarea prezentului Regulament, pe drumurile forestiere vor avea acces doar vehiculele administratorului fondului forestier, cele ale firmelor de exploatare sau cele de intervenție (ambulanțe, autospeciale ale pompierilor, vehicule ale poliției, etc). Nu va fi permis, în schimb, accesul celor care doresc să facă o plimbare cu ATV-ul, motocicleta sau alte vehicule motorizate.

Condiții pentru utilizarea în scop comercial

Totuși, șoselele forestiere vor putea fi utilizate în scop comercial. De exemplu, pentru filmarea unor spoturi publicitare sau organizarea unor competiții de alergare la se percepe taxă de participare, dar nicidecum pentru competiții automobilistice. „Utilizarea drumurilor forestiere în scop comercial, în vederea obținerii de venituri precum și pentru organizarea de evenimente sportive sau de altă natură, se face cu acordul prealabil al administratorului fondului forestier proprietate publică a Municipiului Brașov și în condițiile stabilite de acesta”, se precizează în proiectul de regulament.

 În vederea obținerii acordului solicitanții vor depune o cerere scrisă la administratorul fondului forestier, adică Regia Pădurilor, însoțită de următoarele documente: prezentarea/descrierea evenimentului; perioada propusă pentru desfășurarea evenimentului; date privind entitatea/persoana organizatoare (certificat de înregistrare la registrul comerțului/certificat de înregistrare în registrul asociațiilor și fundațiilor, documente din care să reiasă faptul că entitatea este în stare de funcționare, etc.); carte de identitate a reprezentantului legal, împuternicire și carte de identitate a persoanei împuternicite, după caz), dar și harta cu coordonate stereo 70 pentru traseul/traseele pe care vor să le organizeze.

Practic, ca și în prezent, în conformitate cu o hotărâre emisă din 2009, accesul va fi interzis cu mașinile, motociclete ATV-urile pe drumurile forestiere, cu excepția forțelor de ordine și de intervenție. „Utilizarea drumurilor forestiere se face doar în scopul practicării de activități individuale de turism, sportive și de recreere precum și pentru  a observa și conștientiza valorile naturii, a dezvoltării caracterului educativ și a respectului pentru natură”, se precizează în propunerea de Regulament.

Drumurile forestiere din cuprinsul fondului forestier proprietate publică a Municipiului Brașov, pe care ar urma să fie permis accesul doar la pas, cu cărucioare sau biciclete sunt:

– D.F. Timișul Sec Mare – 6,300 km

– D.F. Susai -1,100 km

– D.F. Vama Mare – 2,000 km

– D.F. Varna – 3,500 km

– D.F. Vama Mică – 0,900 km

– D.F. Lamba – 3,500 km

– D.F. Răchițeaua – 1,300 km

– D.F. Valea Calului – 2,000 km

– D.F. Cărbunarea – 5,700 km

– D.F. Valea Popii – Noua – 2,200 km

– D.F. Troainer – 1,400 km

– D.F. Pietrele lui Solomon – Valea cu Apă – 3,900 km

– D.F. Valea cu Apă – Putreda – 1,600 km

– D.F. Valea cu Apă – Oabănu de Jos – 4,200 km

– D.F. Oabănu de Sus – 1,500 km

– D.F. Valea Cetății – Răcădău – 1,200 km

– D.F. Timișul Sec Mic – 0,600 km

– D.F. Măgurele – 2,500 km

– D.F. Valea Căldării – 1,800 km

– D.F. Cheișoara – Vanga – 2,300 km

– D.F. Pirușca Seacă -2,200 km

– D.F. Valea Dudului – 5,500 km

– D.F. Valea Prundului – 2,450 km

– D.F. Valea Stânii – 1,200 km

– D.F. Chișag – 2,800 km

– D.F. Roșca – 2,700 km

– D.F. Pârâul Cailor – 2,600 km

– D.F. Baier – 3,500 km

– D.F. Pârâul Adânc – 1,000 km

– D.F. Crucur – 9,800 km

Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare la acest proiect de regulament pofi depuse prin intermediul adresei de e-mail rplpkronstadt@yahoo.com până în data de 4 septembrie 2020. Ulterior, regulamentul va intra în dezbaterea Consiliului Local Brașov pentru a fi aprobat.

24 Comentarii

  1. Dumnezeule! Ce mizerie. Sper din tot sufletul ca o asemenea idee nu se va impune. Ar insemna sfârșitul plimbarilor pentru cei care iubesc natura si doresc liniste. Oare cine a avut initiativa asta? Regia aceasta este preocupată si de padure, de linistea din padure, de mediu ? Sau … Probabil peste putin timp ne trezim cu noi proiecte de drumuri forestiere, defrisari etc. Inadmisibil.

    • Buna ziua va recomand sa mergeti inaite de a trage concluzi despre toti care detin atv-uri , sa mergeti la Dambu Mori pe traseul care urca in Bolnoc sa-l vedeti cum arata si sa trageti concluzia cine distruge padurea.

  2. Este un proiect foarte bun si foarte asteptat! Brasovenii chiar au inceput sa se simta invadati de natura din toate partile! Cu prea multa liniste! Cu prea mult verde crud! Cu prea multe tipete de pasari si prea greu fosnetul de frunze! Cu prea mult miros de cimbrisor, pamant reavan, frunze, flori!
    Este timpul ca si oamenii sa invadeze natura! Cu parait de motoare! Cu miros de carburant! Cu praf!

    • Poate ar fi mai bine chiar sa va deplasati in locuri din padure pe care nu le vedeti de la balcon si nici din parc.Pentru a vedea cum este distrusa padurea de utilaje grele si de drujbe. Mirosul drujbelor nu va deranjat ca nu sunt electrice si nici tafurile . Noi deranjam pentru ca filmam si vedem ce nu trebuie vazut. Usor e sa comentezi cand nu sti.

  3. Este inacceptabil ca traseele turistice sa fie inlocuite cu drumuri forestiere iar drumurile forestiere sa fie folosite pentru motociclete si ATV-uri. Cine ne asigura ca o firma privata nu va organiza cate un “eveniment” cu motoare in fiecare week-end? Poiana Mica a fost deja acaparata de o astfel de firma. Va trebui sa inghitim praful lor pentru ca ei sa faca profit. Pentru iubitorii de natura nu va mai ramane nicium loc. Pentru a trece cu ATV printre oameni care se plimba prin padure cu copii de mana este nevoie de foarta multa nesimtire!

  4. Cand va fi dezbaterea publica si unde?

  5. De accord cu George.
    Nu vom mai înghiți praf și noxe doar în oraș.

  6. NUUUU!!! Natura trebuie protejată!

    • De cata vreme se taie padurea si au poluat cu drujbe , masini grele nu va deranjat ? Unde ati fost pana acum? Ati fost in stada la protest pentru padurii, la plantat de puieti ati fost ? La strangere de gunoaie ati participat ? Usor este de dat cu pietre . Va recomand sa mergeti la Dambul Mori traseu turistic urcarea in Bolnoc daca tot sunteti deranjati de proiect si facetiva o parere cine distruge .Din fata calculatorului este usor de comentat.

  7. conteaza daca nu ar avea voie daca nu verifica nimeni? cu motocicletele au voie? ca e plin de ele, te afuma si te gazeaza de n-ai treaba

    • Drujbele nu te-au gazat ? Nu ca pe unde umbli nu se taie. Ramane ca o perdea pentru cei care nu pot vedea de ochelarii de cal.

  8. Un NU hotărât acestui proiect tâmpit. Nu va ajunge ca defrișati pădurile din jurul Brașovului? Cine controlează aceasta regie?

  9. Dacă tot sunteți iubitor de trasee turistice vă reconand Dâmbu Mori spre Bolnoc și să vă luați și copii să mergeți pe acest traseu. Să vedem pe cine judecați după aceea. Numai să nu faceți parte dintre acei iubitori de natură care la plecare uită ambalajele prin tufe sau pe pajiște.

  10. Stimate Atv-ist vizitați natura pe cele două picioare ale dvs. sau cu bicicleta. Lăsați atv-urile pentru utilitate nu pentru distracție. Motoarele nu sunt compatibile cu pădurea sau cu natura în general. Vă doresc insucces.

  11. Nu e suficient ca orasul a devenit insuportabil din cauza zgomotului produs de toti retardatii care isi modifica tobele de esapament ? Vreti sa ruinati si ultima oaza de liniste pe care o au brasovenii ? In momentul cand trece un ATV , pe langa zgomotul asurzitor pe care il face si aerul devine irespirabil pentru cel putin un minut. Ganditi-va si la impactul negativ asupra faunei. NU stricati aceasta comoara care este padurea pentru cateva afaceri de taraba.

  12. Am inteles ca au gazat padurile cu drujbele, au fost si atunci proteste deci stai linistit ATV-istule, dar nu ai vazut ca umblai prin rezervatii sa calci in picoare toata flora.
    Si acum te gandesti ca daca tot au gazat cu drujbele hai sa belim de tot padurile ca asta este, daca a inceput unul atunci hai sa facem cu totii tot ce putem sa continuam sa stricam tot!
    Asta este atitudinea civica adevarata! Moarte la natura!

  13. Este inacceptabil ca se face din ultimul refugiu de liniste al brasovenilor un loc de joaca manelist. Va urma zgomot, poluare, indolenta si lipsa de respect fata de natura si fauna.

    Sa se permita doar masini pur electrice daca se va ajunge la aceasta nenorocire.

  14. Pentru ATV-ist : Argumentele tale sunt lipsite de orice logica sanatoasa. Chiar daca ai vazut tu ca sa facut nu stiu ce in zona Dambul Morii asta nu inseamna ca trebuie facut si mai mult rau padurilor iar daca vrei sa filmezi in padure poti sa te deplasezi si pe jos si fara sa faci fum si galagie infernala.

  15. Pentru ATV-ist : Argumentele tale sunt lipsite de orice logica sanatoasa. Chiar daca ai vazut tu ca sa facut nu stiu ce in zona Dambul Morii asta nu inseamna ca trebuie facut si mai mult rau padurilor iar daca vrei sa filmezi in padure poti sa te deplasezi si pe jos si fara sa faci fum si galagie infernala.

    • Tare naivi sunt oamenii.
      Voi aveți impresia ca pe “conducătorii” Brașovului ii interesează de părerea noastra/voastră pro sau contra proiectului? Nici măcar în fund nu-i doare.
      Pe ei(pe conducători) ii interesează doar banul și posibilitatea de a face cât mai mulți bani.
      Pai dacă are Sibiul un Redbull Romaniacs(cel mai titrat concurs de hard enduro de pe glob, nu aveți idee ce imagine și ce bănuți genereaza), de ce sa nu aibă si Scripcaru cu ce se lauda (+incasa)?
      Și la urma urmei, de ce trebuie sa meargă toată lumea pe aceeași cărare? Loc este destul pentru fiecare, și pentru atv-ist, și pentru plimbaretul amator care face doi pași la ieșire din bloc, și pentru oricine. Dacă la orice urcare într-un mijloc public de transport plătești, de ce n-ai plăti când beneficiezi și de natura?
      Eu sunt de acord și cu cei motorizări și cu cei “perpedes”, dar nu la grămadă și nu pe aceeași cărare.
      La fel cum nici cei care coboară pe biciclete (în viteza) nu pot folosi aceleași trasee cu cei care urca pe jos.
      Natura este destulă pentru toată lumea, idea este sa o exploatam rațional. Și cel mai irațional o exploatează “conducătorii” (inclusiv ai Romsilva)
      Multă sănătate!

  16. Acum inteleg semnele de circulatie plasate de cativa ani buni in zona Valea cu Apa-Oabanu de Jos si proiectul cu dezvoltarea traseelor chipurile pentru biciclisti -celebrul proect Gorita.Urmeaza probabil dezvoltarile rezidentiale care sa asigure “cefelor late” tot ce au nevoie ca sa “ne simtem bine”. Curios ca multe dintre aceste zone fac parte din rezervatii naturale.Pentru cei interesati ce inseamna ATV-uri prin padure, mergeti pe traseul ATV-urilor din Poiana Mica. E deosebit de frumos: praf pe copaci,plante, santuri in care se aduna apa cand ploua de zici ca este lac, vegetatie distrusa,zgomot si miros de combustibil Asa ca indiferent de motiv-comercial, interese obscure sau orice altceva-NU ATV-URILOR prin padurile din jurul Brasovului si Postavaru

  17. Nu ar trebui totodata introdusa o taxa de trecere turistilor in anumite intervale orare?
    Faptul ca pe unele locuri cararile sunt mai inguste ar fi un obstacol in fluidizarea traficului si a operatiunilor sau lucrarilor necesitate pentru aprovizionarea locuintelor din zona.

  18. va fi o placere sa mergem sa ne plimbam pe drumurile forestiere si sa fim tot timpul atenti ca vine unul in viteza (fie ca e atv, bicicleta, snowmobil, etc) dupa o curba si intra in plin in tine sau in cei de langa tine.
    la fel de minunat e cand trec in viteza pe langa tine si te improasca cu pietre si cu mirosul de noxe.
    merg pe munte sau in paduri sa ma plimb, relaxez, simt bine (in limita bunului simt), NU ca sa ma feresc de vehicule. asta o las pentru atunci cand sunt in oras, fie ca sunt pe strada sau pe trotuar.

Ultimele Articole

Speriați de gândul că fosta platformă IUS s-ar putea transforma în parc, austriecii de la Immofinanz au demarat refacerea documentațiilor
Compania Brașov Imobiliara, cea care deține terenul fostei platforme IUS SA, a reluat documentațiile necesare demarprii construcției unui ansamblu rezidențial.
STUDIU Brașovul are peste 57.000 de locuri de parcare și încasează de pe urma lor de trei ori mai puțin
Parcările publice din România dispun de aproximativ 1,2 milioane locuri, la un total de 7 milioane autovehicule înmatriculate, iar veniturile
Biserica din Centrul Civic intră, într-un final, în legalitate. De acum, se vor putea trage clopotele
La aproape doi ani de când polițiștii locali au aplicat prima sancțiune pentru lipsa autorizației de construire în cazul clopotniței
Contract de 12,5 milioane de lei pentru ridicarea gunoiului zărneștenilor
Operatorul de salubritate Comprest SA a câștigat licitația lansată de Primăria Zărnești în vedere asigurării serviciului de colectare a deșeurilor
Scopul Legii mirosurilor: disconfortul olfactiv să nu afecteze sănătatea populaţiei şi mediul
Scopul principal al Legii mirosurilor nr. 123/2020, intrată în vigoare în luna iulie a acestui an, nu îl reprezintă amenzile
Lecție deschisă duminică, la Zoo Brașov, pentru a sărbători Ziua Internațională a Animalelor Sălbatice
Duminică, între orele 11:00 și 16:00, vizitatorii Grădinii Zoologice Brașov vor putea afla o mulțime de lucruri interesante, de la
O brașoveancă a învins prejudecățile și obstacolele și este printre puținele femei-preot
În Biserica Neagră slujbele sunt oficiate şi de o femeie. Adriana Florea a învins toate prejudecăţile şi obstacolele – inclusiv
Politica de alianțe a PNL, fixată de la Centru: Nicio colaborare cu PSD
Președintele PNL, Ludovic Orban, a anunțat miercuri, la finalul ședinței Biroului Permanent Național (BPN) al partidului, că s-a adoptat decizia
FOTO Unul dintre primele glampinguri din România a fost inaugurat la Brașov: „O oază de natură și liniște în tumultul
Sunt multe zilele în care aș da cu dragă inimă confortul practic al unui hotel, pe confortul emoțional al unui
COVID-19: România a sărit de 2.100 de cazuri raportate în 24 de ore. La Brașov au fost anunțate 31 de
2158 de cazuri de COVID-19 au fost confirmate în ultimele 24 de ore în România, un record absolut de la
Trafic blocat pe DN 13 spre Sighișoara, după ce două autocamioane s-au lovit
Traficul rutier este blocat pe DN13, la ieșire din localitatea Bunești spre Sighișoara în urma unei coliziuni între două autocamioane.„În
eJobs: Peste 10.000 de IMM-uri și startup-uri au făcut angajări în ultimele 9 luni. Care au fost cele mai căutate
În ultimele 9 luni ale lui 2020, peste 10.000 de IMM-urile și companii startup au făcut angajări, acest număr fiind
Iarna și-a intrat în drepturi pe munte. Meteorologii anunță noi ninsori
Stratul de zăpadă măsoară 2 centimetri la Bâlea Lac, în Munţii Făgăraş, şi 3 centimetri la Vârful Omu, în Bucegi,
Gușă a prevăzut de luna trecută pierderea primăriilor din Brașov, Timișoara și Alba Iulia de către PNL în favoarea candidaților
Luna trecută, Cozmin Gușă anunța că primăriile din Brașov, Timișoara și Alba Iulia vor fi sacrificate de către PNL pentru
VIDEO Melodie dedicată unui primar reales din județul Brașov: „Haideți cu toții să bem, că doar un primar avem!
Radu Baston (foto sus), un interpret de muzică de petrecere extrem de căutat la nunţi, a ieşit în evidenţă în
După ce a fost pe șantierul aeroportului de la Ghimbav, primarul din Sfântu Gheorghe a fost depistat cu COVID-19
Primarul din Sfântu Gheorghe, Antal Arpad, proaspăt reales pentru un nou mandat, a fost testat pozitiv cu coronavirus. Edilul a
Brașovenii de la ELMAS au lansat lifturile cu decontaminare a aerului care pot fi comandate prin butoane touchless
Brașovenii de la ELMAS au lansat lifturile cu decontaminare a aerului care pot fi comandate prin butoane touchless Compania brașoveană
SVN: Unde sunt cele mai scumpe și cele mai ieftine locuințe din Brașov
Piaţa rezidenţială din Braşov a crescut uşor în acest an, după ce anul trecut a atins niveluri record, atât la
Hotelul Aurelius din Poiana Brașov vrea să intre în legalitate, dar, cel puțin teoretic, partea de construcție neautorizată ar trebui
Reprezentanții Hotelului Aurelius din Poiana Brașov au depus la Primăria Brașov o solicitare în vederea intrării în legalitate a construcțiilor
CJ Brașov caută constructor pentru noi lucrări de anvergură la aeroport. Acestea sunt evaluate la peste 34,1 milioane de lei
Consiliul Județean Brașov a lansat licitația în vederea demarării lucrărilor pentru îndiguirea canalului Besălcin și pentru amenajarea sistemului de protecție