Compania Visual Fan, care vinde diferite gadgeturi sub brandul Allview, a înregistrat în 2019 o creştere a profitului net de 11% până la aproape 2 milioane de lei şi a înregistrat şi o creştere de 14% a cifrei de afaceri până la 86,5 milioane de lei (18,2 milioane de euro), marcând astfel finalul unei perioade negre în care businessul producătorului de telefoane şi tablete scădea accelerat. În 2017 şi 2018 compania pierduse mai exact la veniturile anuale peste 220 milioane de lei, iar profitul net scăzuse de circa 15 ori.
„2019 a fost un an bun, pe segmentul TV a fost un start bun. Linia de producţie din Braşov ne-a ajutat să fim profitabili“, a declarat Lucian Peticilă, proprietar şi CEO al companiei. „Ne-am dezvoltat pe segmentul de TV, inclusiv pe pieţele externe şi am menţinut segmentul de telefoane mobile şi tablete“.
Vânzările înregistrate pe pieţele externe au crescut cu 58%, conform reprezentanţilor Allview.
Evoluţia puternic ascendentă de pe pieţele externe a fost generată, de asemenea, de reintrarea pe segmentul TV. „Creşterea de pe pieţele externe a fost determinată de un mix de factori. Pe segmentul de smartphone-uri am reuşit să ne păstrăm nivelul vânzărilor şi am adăugat şi televizoare, am exportat şi televizoare, aşa am reuşit să creştem cu aproape 60%“, a declarat Peticilă.
Compania a anunţat în 2019 că a repornit producţia în Braşov. „Avem 30-40 de oameni implicaţi în acest moment în producţie, numărul lor ar putea creşte în viitor. Volumul de producţie ajunge la 500-600 de unităţi pe zi, televizoarele ajung şi în România şi sunt exportate şi pe alte pieţe din Europa de Est“, a precizat Peticilă anterior.
Anul 2020 a început cu un minus pe fondul crizei coronavirusului, dar Peticilă se declară încrezător că până la finele anului compania va reveni pe plus. Menţinerea liniei de business de tablete, la care majoritatea producătorilor locali au renunţat după prăbuşirea vânzărilor, a fost un lucru bun în această perioadă când pe fondul digitalizării accelerate provocate de pandemie cererea a fost mai bună. „Suntem unul dintre puţinii jucători locali care au rămas activi pe zona de tablete, care au continuat să vină cu modele noi. A fost o perioadă grea pe acest segment, dar nu am renunţat la el“.
Compania se pregăteşte să facă noi mutări pe piaţă pentru a rămâne relevantă în noul context, a adăugat şeful Allview. „Lumea va lucra altfel, oamenii încep să capete alte obiceiuri. Digitalizarea s-a accelerat la maximum în această perioadă. Trebuie să ne reinventăm la fiecare doi ani. Fiecare companie, indiferent de domeniul de activitate, trebuie să se reinventeze, să inoveze, pentru că altfel nu merge“.
Allview, care a fost pentru câţiva ani buni numărul doi pe piaţa locală de smartphone-uri după numărul de unităţi livrate, s-a menţinut în top 10 jucători din industrie. Liderul autoritar al pieţei locale de smartphone-uri este Samsung, cu circa o jumătate din piaţă, urmat de Huawei cu aproape un sfert din vânzări.