Românii au nevoie de sprijin din partea băncilor pentru o creditare mai convenabilă, 52% dintre aceștia dorindu-și ca banca să renunțe la comisioanele pentru plata întârziată aferente cardului de credit sau altor împrumuturi în contextul actual al pandemiei de COVID-19.
Totuși, 21% dintre români, cel mai mare procent dintre țările europene incluse în sondajul realizat de McKinsey & Company, au indicat o performanță peste așteptări a băncilor la care aceștia sunt clienți. 61% au susținut că interacțiunile cu banca au fost conform așteptărilor lor.
În curând, băncilor locale vor fi nevoite să-și îmbunătățească nivelul serviciilor atât în ceea ce privește condițiile și serviciile de creditare, cât și soluțiile de consiliere și asistență. Se pare că 44% dintre utilizatorii locali sunt de părere că prioritare ar trebui să fie canalele digitale care permit tranzicții online complete și rapide pentru toate activitățile bancare.
Cu toate acestea, 31% dintre români s-ar simți mai confortabil dacă banca i-ar ajuta să devină mai familiarizați cu cât mai multe dintre serviciile disponibile prin intermediul telefonului mobil sau online pentru tranzacții sau alte interacțiuni cu banca.
Întrucât canalele digitale sunt deja utilizate pe scară largă, peste 70% dintre respondenți la sondaj au susținut că sunt conectați în această perioadă la platforme web sau aplicații mobile ale băncilor. În acest context, 50% au declarat că sunt foarte satisfăcuți de canalele digitale, în timp ce, la polul opus, se află 30% care sunt fericiți cu cele non-digitale.
Românii considerau în luna iulie, într-un procentaj de 54%, că situația lor financiară curentă este destul de precară. 50% au înregistrat o reducere a veniturilor și a economiilor, mai puțin de 33% au reușit să își reducă cheltuielile casnice, iar 60% au economii suficiente pentru cel mult 4 luni sau chiar mai puțin la care pot apela în eventualitatea pierderii locului de muncă sau a scăderii veniturilor.
Studiul „Financial Pulse Survey” a fost realizat în România în iunie 2020 și a cuprins peste 500 de respondenți. Rezultatele au fost ajustate astfel încât ciferele să reflecte populația din România cuprinsă între 18 și 80 de ani.