În luna iulie față de luna mai, sentimentul de frică a crescut ușor în rândul românilor (24% vs 20%), în timp ce sentimentele de recunoștință pentru ce au (52% vs 61%), speranță (37% vs 45%) și empatie (31% vs 39%) au scăzut treptat.
Studiul Crisis Insightsmeter realizat de agenția de cercetare Unlock releză faptul că din ce în ce mai puțini români spun că o să trecem cu bine și peste această criză (45% vs 55%). Totodată, 64% dintre participanți au susținut că au purtat mască mai des decât înainte, s-au dezinfectat și au luat măsuri de precauție acum mai des decât în luna mai.
„Anxietatea și incertitudinea erau deja perceptibile și în ultimele valuri de research (martie și mai), dar ele sunt mai accentuate acum pentru că, pe de o parte, nu mai avem încredere în cei de lângă noi că respectă regulile de siguranță (acum siguranța ține mai mult de cât de responsabil este fiecare dintre noi) iar pe de altă parte, prelungirea si nesiguranta generate de prelungirea crizei i-a obosit pe oameni foarte mult“, spune Adina Vlad, Managing Director, Unlock, conform revistabiz.ro.
Numărul persoanelor care lucrează de acasă a scăzut treptat (24% vs 51% la începutul valului trecut), românii participând mai mult la cursuri online (38% vs 31 în mai). Totodată, aceștia au făcut mai mult sport (32% vs 26%), s-au îngrijit mai mult (43% vs 38%) sau chiar au meditat mai mult (39% vs 32%).
În acest context, informarea prin intermediul cunoștințelor și prietenilor a crescut de la 31% în mai la 37% în iulie, în timp ce TV-ul, principalul cala de informare, a scăzut ușor de la 84% la 79%. Acest lucru este potențat de faptul că intertitudinea îi face pe oameni să aibă mai puțină încredere în sursele oficiale de informare, iar ceea ce au experimentat alții capătă mai multă valoare decât ceea ce transmite media.