O platformă pentru vânzare online, unde se pot înscrie băcănii și alte mici afaceri ale producătorilor locali a fost lansată recent. RoditorFoodMarket.ro își dorește să devină un program național de promovare a noului val de producători români și agricultură contemporană care să valideze eforturile antreprenorilor.
În contextul pandemiei de coronavirus, peste 60% dintre români spun că vor cumpăra mai multe produse locale la momentul revenii la normal după ridicarea restricțiilor impuse în această perioadă. Astfel, platforma este gândită pe mai multe secțiuni unde producătorii și antreprenorii se pot înscrie gratuit, toate cu design local. Totodată, băcăniile și alte afaceri mici care reprezintă producători se pot înscrie pe platformă, listarea neavând caracter exclusiv și fiind un punct în plus de vânzare și promovare pentru acest sector.
„După o experiență de doi ani și organizarea a 15 ediții de Mezanin Market prin care am reușit să construim o comunitate de aproximativ 100 de antreprenori locali ne-am dat seama de energia și potențialul de dezvoltare ale unui nou profil de antreprenor – tânăr, cu business plan pentru viitor, dornic să dezvolte responsabil afacerea. De aceea am gândit RoditorFoodMarket.ro. Încă de la început ne-am concentrat eforturile în susținerea antreprenorilor locali și a agriculturii contemporane. Pentru că ne-am dorit să rămânem în continuare în avangarda dezvoltării sustenabile și a investițiilor locale, am gândit RoditorFoodMarket.ro”, spune Silvia Floareș, inițiatoarea proiectului.
Platforma vine ca un răspuns la nevoia tot mai accentuată de a recunoaște produsele românești și de a investi în economia locală. Din ce în ce mai mulâi tineri au intrat în agricultură în ultiminii ani, dintre cei 14.800 de producători „eco” înregistrați într-un studiu recent al Ministerului Agriculturii, 76% fiind persaone fizice. Producția acestora se bazează pe 2-3 bovine, pe câțiva stupi sau pe solarii de legume construite pe câte 1.000 de metri pătrați.