Unul dintre proiectele pe care Primăria Brașov le va depune în vederea finanțării cu fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, în exercițiul 2021 – 2027, este cel de amenajare a unei „căi verzi”, care va interconecta principalele obiective ale municipiului. Această arteră verde va avea o lungime de 25 de kilometri și va uni centrul orașului, Universitatea, gara, autogara, zonele mari comerciale și industriale/de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale.
Proiectul, cu o valoare estimată de 86 de milioane de lei, va presupune reamenajarea suprafețelor pietonale prin reabilitarea trotuarelor, amenajarea de spații comune pentru pietoni, dotarea cu mobilier urban, dar și construirea pe acest traseu verde a unor piste pentru biciclete, triciclete și trotinete electrice. Pistele vor avea lățimi de minimum 2,50 m pentru circulația dublu sens, asigurându-se un spațiu de siguranță față de partea carosabilă de minimum 1 m.
De altfel, pe acest traseu de 25 km se vor amenaja stații pentru închiriere biciclete. În acest caz sunt luate în calcul două variante, fie amenajarea unor stații de închiriere de biciclete cu andocare (21 de stații, cu câte 25 de biciclete fiecare), plus un vehicul pentru colectare/livrare biciclete sau amenajarea unor chioșcuri pentru închirierea bicicletelor (cu asistent), cum ar fi cel deja existent în Piața Sfatului.
De altfel, proiectul include și construirea unei benzi de circulație auto, dedicată transportului public de călători și circulației autoturismelor electrice.
7 comentarii
De unde până unde? Aeriană?
O sa fie prima artera verde din istorie cu asfalt peste tot. Bineinteles, se va construi imediat dupa ce terminam cu spitalul ala nou promis acum 5 ani, stadionul, sala polivalenta si podul de la Fartec.
Despre ce vorbim aici? Gata cu vrajela, adio Scripcaru! Du-te tare! Ne-a ajuns mirosul de cacat
Campanie electorala…
ce de baliverne!!!!
In nici o tara europeana,mai ales in cele deja consacrate pt.benzile de biciclete,nu am vazut ca pe o singura banda (destul de ingusta) sa fie atat sens dus-cat si sens intors.Biciclistii abia au loc.De ce nu se face sens dus pe dreapta,sens intors pe partea stanga a soselei?? Propun ca inainte de orice constructie,sa se mearga in Copenhaga pt. a se vedea cum trebuie facuta o pista de biciclete.Acolo spectacolul acestora este absolut unic si extraordinar.
Cea mai mare greseala este ca pista de biciclete sa aiba sensul dus-intors pe aceeasi banda.In tarile cu traditie,Danemarca,Olanda,Suedia,pista de biciclete are un statut special si nu vezi asa ceva.Daca e sa avem pista,atunci sa fie facuta cu cap de la bun inceput.Sa mearga cineva in schimb de experienta la altii care deja sunt mult mai evoluati si sa ia exemplu inainte de a face ceva gresit.
Pingback: „Calea verde” a Brașovului a primit un nou „certificat de naștere” urbanistic, după ce investiția de aproape 140 de milioane de lei a fost corelată cu celelalte trasee de ciclism proiectate la poalele Tâmpei - Brașov Expres