Printre cei care au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izloare se numără măcelarii, comercianții de fructe, legume și brânzeturi. Se pare că 63% dintre românii care au ieșit la cumpărături în perioada post-izloare au încercat să achiziționeze produse de la comercianții locali pentru a-i ajuta să-și readucă activitatea la normal.
Un studiu realizat de Mastercard a scos la iveală faptul că 34% dintre români au descoperit noi magazine în comunitatea lor la începutul stării de urgență. În plus, 62% susțin că intenționează să cumpere în continuare de la magazinele locale și în această perioadă când măsurile de distanțare socială au fost reduse. Totodată, 20% dintre români s-au orientat către mijloacele tradiționale de distribuire a laptelui la domiciliu, 31% dintre ei susținând că intenționează să îl folosească în continuare.
În plus, 29% dintre aceștia au simțit lipsa restaurantului în zona în care locuiesc, iar 44% au specificat că vor mânca și vor bea în localurile din apropierea casei pentru a le ajuta să își repornească afacerea. Odată ce restaurantele și-au deschis ușile pentru livrare, 19% dintre români au ales să meargă pentru a plasa o comandă la pachet.
De asemenea, saloanele de coafură și frizeriile estimează creșteri ale activității, în contextul în care 47% dintre români au susținut că au așteptat cu nerăbdare redeschiderea salonului local în loc să apeleze la ajutorul familiei sau prietenilor pentru o tunsoare.
Ultimele luni i-au făcut pe români să conștientiezeze într-un procentaj de 70% dificultățile întâmpinate de cei vulnerabili, 53% dintre aceștia declarând că în prezent sentimentul de apartenență la comunitate este mai profund. Pe întreg teritoriul țării, 42% dintre români au spus că sunt mai deschiși să își salute vecinii, 38% dintre ei susținând că au ajuns să le afle numele celor care conduc magazinele din zona în care locuiesc.