Jurnalistul şi publicistul Ion Cristoiu afirmă că obiectivele turistice pot face bani din exploatarea obiceiului şi plăcerii oamenilor de a cumpăra diverse
mărunţişuri care să le aducă aminte că au trecut şi ei pe acolo. O reţetă aplicată cu succes de Castelul Bran, care poate deveni astfel un model de
succes.
Ion Cristoiu a explicat că renumitul obiectiv turistic românesc poate fi un exemplu de exploatare turistică nu numai pentru România, dar şi pentru toate ţările lumii.
Analiza făcută de Cristoiu în editorialul său:
„Cu adevărat tipic pentru prostirea turistică e nevoia de a cumpăra fleacuri. Eu însumi am acasă un geamantan de aşa zise suveniruri cumpărate din
diferite locuri din străinătate, unele de o rară inutilitate.
Interviul acordat de Bogdana Păun, devenită prin căsătorie Balmuş, m-a convins că la Castelul Bran se scot bani din piatră seacă. Din piatră seacă mai întîi ca metaforă. În cadrul interviului Bogdana Păun a vorbit de o veritabilă industrie a suvenirurilor la Castelul Bran: . Magazinele se intitulează Rotonda, Contele, Regina, Oculus.
Despre Contele, Bogdana Păun mi-a zis: <În curtea interioară a Castelului Bran, găsim magazinul «Contele», care oferă vizitatorilor souveniruri şi produse de top, care poartă semnătura unor designeri români recunoscuţi atît în România cît şi peste hotare, cum ar fi Liliana Ţuroiu, Dan Coma, Silvia Mihăilescu. Găsim, astfel, printre altele, obiecte de vestimentaţie, bijuterii, obiecte de pielărie de lux, dar şi colecţia de vinuri a Castelului Bran, «Chateau Bran» semnat Aurelia Vişinescu, din podgoriile de la Dealu Mare>. Ascultând aceste amănunte mi-am dat seama că renumitul obiectiv turistic românesc poate fi un exemplu de exploatare turistică nu numai pentru România, dar şi pentru toate ţările lumii. Să iei o sticlă de vin de Dealu Mare şi s-o vinzi la preţ mare sub eticheta Chateau Bran presupune un talent de excepţie în materie de turism. A scoate bani din piatră seacă la Castelul Bran e şi o realitate, nu numai o metaforă. La castel se vinde un breloc cu o piatră despre care se scrie că e o bucăţică din stînca , care a păstrat aşezămîntul în siguranţă.
Explicaţia uimitoarei transformări a unui muzeu într-o afacerea profitabilă? Castelul e din 2006 proprietate particulară. Se face totul şi pentru atragerea turiştilor. În 2009 Castelul avea 370. 872 vizitatori. În 2019, numărul vizitatorilor era de 885.782. Pentru aceasta între 2009 – 2019 s-au investit 29.456.310 lei, adică 16% din Cifra de afaceri. Cifra de afaceri a crescut de la an la an astfel că în 2019 a fost cu 750 % mai mare decît în 2009. Ce mai încolo şi încoace, un exemplu şi pentru Guvernul României de politică de investiţii ! Prin urmare toţi cei peste o sută de angajaţi ai Muzeului angajaţi îşi pun la lucru zilnic talentul, energia, inteligenţa pentru a putea exploata turistul cît mai sîngeros. Nu întîmplător echipa Castelului a obţinut în 2019 premiul I în Topul Naţional al Firmelor. Auzind că Bogdana Păun e doar consilier de presă la Castelul Bran când eu o vedeam cel puţin consilieră de presă la preşedinţia României, am avut o strângere de inimă ca în faţa unui eşec de destin. La finele interviului, mi-am dat seama că a lucra la Castelul Bran e mai interesant decât a lucra la Preşedinţia României”.