Marea majoritate a companiilor, respectiv 80%, consideră că diversitatea și incluziunea angajaților și companiilor trebuie să fie printre valorile organizației pentru a conduse la creșterea nivelului de creativitate și productivitate a angajaților. În acest mod, aceștia se vor implica activ în activitățile derulate și vor fi fideli companiei, potrivit unui studiu realizat de MKOR Consulting.
Se pare că 7 din 10 organizații consideră că diversitatea și incluziunea contribuie la creșterea nivelului de satisfacție și motivația în munca angajaților, implicit producându-se o îmbunătățire a calității vieții și a stării mintale și fizice a acestora. Totodată este necesar crearea unui mediu în care fiecare să fie acceptat, opiniile lor să fie ascultate, iar toți să primească oportunități egale.
În acest context, 45% din companiile din România abordează informal practicile referitare la diversitate și incluziune, activitățile fiind în general punctuale, în timp ce 35% au formulat gratebii cine definite, cu practici specifice de acordare a acestor valori. În ceea ce privește bugetele, doar 15% au sume stabilite anual pentru managementul și activitățile de diversitate și incluziune, iar 48% alocă aceste sume doar la nevoie.
Strategiile de diversitate și incluziune se focusează asupra diversității de gen pentru 86% dintre organizații, integrării persoanelor cu dizabilități pentru 63% dintre organizații și a celor ce aparțin altor grupuri etnice sau religioase pentru 54% dintre organizații.
De asemenea, 70% dintre companiilor din România au decis să stabilează măsurabile de reprezentare a diversității și incluziunii referindu-se la egalitatea de gen de cele mai multe ori, aceasta reflectându-se în ponderea femeilor în organizație care se află, de multe ori, în poziții de conducere.
Alte 21% dintre organizațiile participante la studiu își propun ca femeile să fie reprezentate în Consiliul de Administrație, ținta medie fixată fiind de 47%.Deși cele mai multe organizații au ținte de reprezentare a D&I, implementarea politicilor care privesc diversitatea și incluziunea se face mai degrabă nestructurat, mai mult de jumătate dintre ele (52%) neavând instrumente specifice de măsurare a progresului, conform revistabiz.ro.